۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۹۰۸
مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین:

۲۰۰ طلبه در قالب کارگروه یاوران معنوی به پیاده روی اربعین اعزام می‌ شوند

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین گفت: در پی شکل گیری کارگروه یاران معنوی پیاده روی اربعین حسینی نزدیک به ۲۰۰ نفر از طلاب و روحانیان برای اعزام به پیاده روی اربعین هماهنگ شده‌اند که حدود ۴۰ درصد ‌آنها به طور ثابت در موکبها مستقر خواهند شد.
حجت الاسلام عباس افشار

حجت الاسلام  عباس افشار،‌ مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اعزام مبلغ برای پیاده روی اربعین گفت: با تشکیل کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی شکل گرفت که در قزوین نزدیک به ۲۰۰ نفر از طلاب و روحانیان برای اعزام به پیاده روی اربعین هماهنگ شده‌اند.

وی در ادامه افزود: حدود ۴۰ درصد از این مبلغان در موکبهای ایرانی مستقر در عراق به کار فرهنگی، تبلیغ،‌برپایی نماز جماعت، پرسش و پاسخ و سایر فعالیتها مشغول خواهند شد و به طور ثابت تا دو الی سه روز پس از اربعین در آنجا خواهند ماند.

حجت الاسلام افشار سپس به بیان سایر فعالیتهای یاران معنوی اشاره کرد و ابراز داشت: برپایی غرفه‌های گوناگون، راوی گری، مسابقه نقاشی، عکاسی، سخنرانی، زیارت عاشورا و نمایشگاه عکس با موضوع سربند از سایر فعالیت‌های یاران معنوی اربعین است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از مبلغان نیز در طی مسیر به فعالیت خواهند پرداخت و به صورت چهره به چهره با زائران صحبت می‌کنند، برای تمام طلاب و روحانیون پیش از اعزام کلاس‌های توجیهی برگزار شده و بسته‌های فرهنگی در اختیارشان قرار گرفته است.

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی با بیان اینکه مستندی از این سفر تهیه خواهد شد اظهار داشت: دو نفر عکاس و فیلم بردار  در کنار روحانیان به پیاده روی اربعین اعزام شده‌اند که از مبدا تا مقصد را برای ساخت دو مستند برای پخش در شبکه‌های استانی و ملی مستندسازی می‌کنند.

وی در ادامه در توضیح محتوای این مستندها خاطر نشان کرد: نقش روحانیت در پیاده روی اربعین و زیبایی‌هایی که در این مسیر دیده می‌شود موضوع دو مستند هستند، همچنین سال گذشته نیز مستند در مسیر عشق ساخته و پخش شد.

حجت الاسلام افشار با بیان هدف اعزام مبلغان به پیاده روی اربعین اظهار داشت: پیاده روی اربعین بهترین ظرفیت برای بهره بردن و تبلیغ است و ما نیز با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای بهره بردن به بهترین شکل نهایت تلاش را خواهیم داشت؛ چرا که در واقع روحانیان سفرای ما در این سفر هستند.

وی در پایان گفت: ارتباط با مسلمانان سایر کشورها و معرفی انقلاب و جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک کار فرهنگی تعریف شده از جمله برنامه‌های این سفر محسوب می شود./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات