۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۸۴۱
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

استکبار جهانی درصدد تضعیف فرهنگ عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نقش شعرا و مداحان در تقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه، گفت: استکبار جهانی از طریق فضاها و شبکه‌های مجازی درصدد تضعیف فرهنگ عاشورایی است؛ به همین دلیل ضروری است در این زمینه مداحان دقت لازم را داشته باشند و هیچ بهانه‌ای به دست دشمن ندهند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در هفتمین کنگره‌ شعر عاشورایی و دفاع مقدس شمال‌غرب کشور در اردبیل، خاطرنشان کرد: باید برگزاری کنگره‌های شعر عاشورایی و دفاع مقدس به صورت تخصصی و علمی باشد و این کنگره‌ها به طور متناوب برگزار شده تا تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد.

وی افزود: دشمنان و استکبار جهانی از طریق فضاها و شبکه‌های مجازی درصدد تضعیف فرهنگ عاشورایی هستند و نیاز است در این زمینه مداحان دقت لازم را داشته باشند و هیچ بهانه‌ای به دست دشمن ندهند.

آیت الله عاملی با اشاره به برخی اشعار و مداحی‌ها در عزاداری‌ها، بیان داشت: نیاز است مداحان و شعرا در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند چرا که شعر عاشورایی باید عزت و ماندگاری خود را نشان دهد و به صورت تخصصی و علمی ارائه شود که در این زمینه رسالت حساس بر عهده شعرا و مداحان است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به شهرت جهانی مداحان و شعرای اردبیلی، گفت: باید از ظرفیت مهم شعر برای ترویج فرهنگ و فلسفه عاشورا استفاده شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم، تصریح کرد: 772 اثر به هفتمین کنگره شعر عاشورایی دفاع مقدس شمال‌غرب کشور در اردبیل ارائه شد و از این تعداد 672 اثر تحت داوری کنگره قرار گرفت که نفرات برتر انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که هفتمین کنگره شعر عاشورایی دفاع مقدس شمال غرب کشور در محورهای مرثیه، کودک و نوجوان، مناجات‌خوانی، شعر آزاد و کلاسیک برگزار شد افزود: آثارهای این کنگره از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل بودند که در پایان از شاعران برتر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان داشت: هفتمین کنگره شعر عاشورایی دفاع مقدس شمال غرب کشور  با هدف ارتقای کیفی شعر عاشورایی و ترویج فرهنگ شعر عاشورا در بین اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد و به صورت ویژه و منظم در دستور کار قرار گرفته بود که به همت دستگاه‌های اجرایی و موسسه مردمی برگزار شد.

وی ادامه داد: فراخوان هفتمین کنگره شعر عاشورایی دفاع مقدس شمال غرب کشور از شهریور ماه ارائه شده بود که در مهر ماه آثار به دبیرخانه کنگره ارسال شد و مورد داوری قرار گفت.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از نفرات برتر کنگره شعر عاشورایی دفاع مقدس شمال غرب کشور با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد و از کتاب "صفای عشق" تالیف استاد تقائی رونمایی شد./937/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات