۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۳۵۸۰۹
حجت الاسلام نظری:

نیازمند هزار روحانی مبلغ در حوزه تبلیغ کودکان هستیم

دبیر اجرایی اردوی فرمانده دل‌ها با اشاره به برگزاری اردوهای «فرمانده دل‌ها، مدافعان و نام آوران» به منظور ترویج فرهنگ مقاومت گفت: نیازمند هزار نفر روحانی مبلغ در حوزه کودک هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود در مدارس را پاسخگو باشیم.
اردوی فرمانده دل ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد نظری، دبیر اجرایی اردوهای فرهنگی تربیتی آموزشی فرمانده دل‌ها پیش از ظهر امروز در نشست خبری اردوهای آموزشی فرهنگی آشنایی با اسوه‌های ایثار و شهادت به نام فرمانده دل‌ها، در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره برگزاری اردوهای نام آوران، فرمانده دل‌ها و مدافعان ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی با هدف ترویج فرهنگ استکبار ستیزی، ایثار و شهادت و مقاومت، گفت: یکی از دروسی که در کتب اجتماعی پایه ششم قرار دارد مسأله استعمار و نفوذ بیگانگان در کشور است، در همین راستا با برگزاری اردو ویژه دانش آموزان در خانه مشروطه مسأله استعمار برای آنها تبیین و تشریح خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در سایت انرژی هسته‌ای، سایت‌های موشکی و ارائه بازی ها و آموزش‌های لازم موجب می‌شود حضور در این فعالیت‌ها در میان دانش آموزان جایگاه پیدا کند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به برگزاری اردوی فرمانده دل‌ها بر مبنای درس فرمانده دل‌ها در پایه چهارم ابتدایی، اظهار کرد: با اعزام دانش آموزان به اردوی فرمانده دل‌ها مبانی فرهنگی ایثار و شهادت و مقاومت با محوریت فرمانده دفاع مقدس سردار شهید حاج حسین خرازی به آنها انتقال داده خواهد شد.

نیازمند هزار نفر روحانی در حوزه تبلیغ کودکان هستیم

دبیر اجرایی اردوی فرمانده دل‌ها با اشاره به تقسیم دانش آموزان به گروهان‌های 40 نفره به فرماندهی یک روحانی و مبلغ دینی، تصریح کرد: نیازمند یک هزار نفر روحانی مبلغ در حوزه کودک هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود در مدارس را پاسخگو باشیم و آموزش‌های لازم را با محوریت دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان در مقاطع مختلف ارائه دهیم.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با تهاجم فرهنگی و برنامه‌های شبکه های ماهواره‌ای، عنوان کرد: تلاش شده است تا آسیب‌های فکری و فرهنگی ماهواره و تهاجم فرهنگی دشمن به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود تا در آینده اگر خواستند تصمیم در زمینه ارتباط با این شبکه‌ها و استفاده از آنها بگیرند پیش زمینه ذهنی از این آسیب‌ها داشته باشند اگرچه متأسفانه بسیاری از دانش آموزان با این شبکه‌ها و برنامه‌های آنها آشنا هستند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه در قالب این اردوها و حضور دانش اموزان بر سر مزار شهدای مدافع حرم، از شبهه زدایی در زمینه دفاع از حرم خبر داد و اظهار کرد: در نهایت پس از طرح مباحث فرهنگی و معنوی لازم با محوریت شهدا و دفاع مقدس توسط خانواده دانش آموزان یا خانواده معظم شهدا، مدال شهدا به دانش آموزان اهدا خواهد شد و با حضور دانش آموزان بر سر مزار شهدا یک عهدنامه به صورت دسته جمعی از سوی دانش آموزان قرائت می‌شود.

فرمانده دل‌ها یک افتخار برای استان اصفهان در سطح کشور است

در ادامه معصومه خلیلی، رییس گروه تولید محتوا و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به توجه ویژه در تهیه سند آموزشی برای دانش آموزان به ابعاد معنوی زندگی، گفت: تلاش شده است در محتواهای آموزشی و برنامه‌های درسی به مسائل الگو سازی و تعمیق مبانی فرهنگی و معنوی دینی توجه شود.

وی در ادامه افزود: یکی از درس‌های مهمی که در استان اصفهان به آن به خوبی پرداخته شده است و در کشور به عنوان یک افتخار مطرح شده است و سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به آن بسیار توجه داشته است درس فرمانده دل‌ها است که در واقع درس دفاع مقدس است که درس زندگی، ایثار و اخلاق به دانش اموزان ارائه می‌دهد.

نظام آموزشی باید توجه جدی به مسأله ایثار و شهادت داشته باشد

خلیلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را بسیار ضروری برشمرد و تصریح کرد: نظام آموزشی باید توجه جدی به مسأله ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد، اردوی فرمانده دل‌ها یک نماد خوب برای ارائه آموزش‌های معنوی و فرهنگی در فضای تئوری و عملی است، نیازمند دانش آموزانی هستیم که در کنار مباحث علمی آموزش‌های انسانی و اخلاقی را فراگرفته باشند.

رییس گروه تولید محتوا و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر انسان ساز و فرهنگ ساز بودن فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان، اظهار کرد: طی جشنواره‌ای از دانش آموزان خواسته شده است تا در ارتباط با شهید حججی تولیدات محتوایی در حوزه مقاله و نشریات و فعالیت‌های هنری داشته باشند و همچنین از همکاران فرهنگی نیز خواسته شده است تا درسی را پیرامون این شهید بزرگوار تدوین کنند./1304/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات