۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۳۵۸۰۴
حجت الاسلام شرفخانی خبرداد؛

۷۴ موكب در ايران و عراق آماده پذيرايي از زائران حسيني

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه در ۱۰۰ سال گذشته افرادي اموال خود را براي اربعين حسيني وقف كرده‌اند، گفت: در اربعين حسيني از ظرفيت امامزادگان و بقاع متبركه براي برگزار شدن باشكوه‌تر مراسم استفاده كرده‌ايم.
حجت الاسلام شرفخانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرف‌خاني روز دوشنبه (هشتم آبان‌ماه) در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه ويژه اربعين حسيني كه در ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد، با بيان اينكه مقام معظم رهبري درباره اربعين مي‌فرمايند «شروع جاذبه مغناطيسي حسيني در روز اربعين است» اظهار كرد:‌ امروز اين مغناطيس حسين است كه دل همه عاشقان اباعبدالله (ع) را به خود جذب كرده و اين حركت مردمي بزرگترين كنگره وحدت اسلامي است كه تجلي ايمان، گذشت، ‌انفاق و... است.


وي با بيان اينكه بهترين عزت اسلام، اربعين حسيني است كه به عنوان يك حركت جهاني از آن ياد مي‌شود، ادامه داد: امروز شاهد آن هستيم كه هر كسي در حد توان خود براي خدمت به زائران قدمي برمي‌دارد، حتي در عراق كساني هستند كه در عرصه خدمت‌رساني ورود پيدا مي‌كنند. وقتي به موقوفات نيز رجوع مي‌كنيم، مي‌بينيم كه در ۱۰۰ سال پيش افرادي اموال خود را براي اربعين حسيني وقف كرده‌اند.

معاون فرهنگي-اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه ادامه داد: در پنج ماه گذشته با توجه به جلساتي كه شكل گرفت، براي مراسم اربعين نشست‌ها و تدبيرهايي انديشيده شد؛ بر همين اساس ستاد اربعين در استان‌ها شكل گرفت تا از ظرفيت امامزادگان و بقاع متبركه براي باشكوه‌تر برگزار شدن اين مراسم استفاده شود و حاصل آن وجود ۱۱ محور در شلمچه، مهران، خسروي، زاهدان، كربلا، نجف، كاظمين، سامرا و طريق‌الحسين (از نجف تا كربلا) و همچنين برپايي ۱۵ موكب شد كه ۵ موكب آن در ايران و ۱۰ موكب در كشور عراق برپا مي‌شود.

حجت الاسلام شرف‌خاني در ادامه تأكيد كرد: علاوه بر اين‌ها، ۵۰ بقعه متبركه نيز در مسير زاهدان و كربلا در امامزادگان طراحي شده و با توجه به ظرفيت امامزادگان ۹ امامزاده در كشور عراق و در مجموع ۷۴ موكب در ايران و عراق براي خدمت‌رساني به زائران در نظر گرفته شده است. بخشي از اين خدمت‌رساني‌هاي ما در اين موكب‌ها توزيع پذيرايي و اغذيه است كه هشت ميليون و ۲۷۰هزار وعده غذايي گرم و سرد را در نظر گرفته‌ايم.

وي بيان كرد: همچنين موكب‌هاي ما براساس ظرفيت‌هاي مكاني كه دارند از ۱۰ تا ۲۰ روز در طول مراسم اربعين برپا هستند و تمام موكب‌ها مجهز به امكانات خوبي شده‌اند. هر شب ميزبان ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران در موكب‌هاي برپا شده هستيم كه ۲۴هزار و ۲۰۰ نفر را در خاك عراق و ۱۷ هزار نفر را در ايران ميزباني مي‌كنيم. ۲۹۰۰ بقعه متبركه در اربعين حسيني در كشور ايران مراسم عزاداري دارند و در حدود ۲۰ خيمه معرفت با حضور ۲۳۰ نفر از روحانيون به عنوان مبلغ در مسير پياده‌روي حسيني از ديگر برنامه‌هاي ما در سازمان اوقاف و امور خيريه است./
۱۳۳۰/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات