۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۳۵۷۸۲

۴ ویژگی ضروری برای پرستاران

پرستاری که به خلق و خوی انسانی و اسلامی آراسته است، باید همیشه در برابر برخورد تند بیمار، از خود متانت و بردباری نشان دهد و کینه ای از آنان به دل نگیرد.
پرستاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نویسندگان مکتب اسلام عوامل گوناگونی را در برقراری ارتباط مؤثر با بیمار مهم می دانند؛ از جمله این روابط عبارت‌اند از:

1- اخلاص؛ یعنی ارائه مراقبت بر اساس صدق و بدون ریا و تظاهر و کذب به بیمار توسط پرستاری که خود را در محضر خداوند عالم می بیند.

2- محبت؛ بیماران در محیط ناآشنای بیمارستان تنها و دردمندند، آنها سخت محتاج دوستی و محبت پرستار هستند؛ پرستار با گوش کردن به صحبت های بیمار و توجه به نیازهای او، ضمن مراعات اصول اسلامی می توانند کمال محبت را به بیمارش داشته باشد.

3- عدالت؛ پرستار مسؤول مراقبت از بیمارانی است که هر یک به نوعی از مراقبت و توجه نیاز دارند؛ برخی محتاج مراقبت های ویژه و خاص هستند؛ آنها همچنین از طبقات مختلف اجتماعی می باشند، اما پرستاران باید با رعایت عدالت همگان را برابر دانسته و تفاوتی از این جهت بین آنها قائل نشوند و ضمن آنکه حداکثر تلاش خود را برای رفع نیازهای جسمی و روانی ایشان به کار می گیرند، به آنها توضیح دهند که هر بیماری نیازهای خاصی دارد و در نتیجه نوع پرستاری از این بیماران متفاوت است.

4- صبوری؛ پرستاران همیشه با افراد بیمار سروکار دارند که بر اثر در و رنج ناشی از بیماری و نگرانی، طاقت خود را از دست داده و حساس و زودرنج و حتی گاهی پرخاشگر می شوند؛ پرستاری که به خلق و خوی انسانی و اسلامی آراسته است، باید همیشه در برابر برخورد تند بیمار، از خود متانت و بردباری نشان دهد و کینه ای از آنان به دل نگیرد./841/ت۳۰۳/س

منبع: کتاب «اخلاق پزشکی و پرستاری» گردآوری شده از سوی مؤسسه خورشید حیات

ارسال نظرات