۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۳۵۷۴۸
رییس حوزه علیمه شهرستان دهاقان:

شهدای مدافع حرم تفکر انقلابی را در جهان منتشر کردند

رییس حوزه علیمه شهرستان دهاقان گفت: شهدای مدافع حرم برای حفظ انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند، آنها تفکر انقلابی را در جهان گسترش دادند و به این وسیله به خواست امام راحل(ره) جامه عمل پوشاندند.
تشییع شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد طاهری پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهرستان شهرضا عنوان کرد: شهید فهمیده دانش آموز با بصیرتی بود که با ولایتمداری و درک بالای خود از اوضاع زمان، وارد صحنه مبارزه با نیروهای استکباری شد و در این راه جان خود را فدا کرد.

وی ادامه داد: شهید به واسطه پیروی از امر امام یا نایب امام در مقام معنوی بالایی قرار دارد، شهدا هدف از خلقت را درک کردند و برای رسیدن به مقامات عالی معنوی از دلبستگی های مادی گذشتند؛ سخن و عمل شهید برای افرادی که تنها دنیا را دوست دارند و به دنبال افزایش قدرت و ثروت مادی خود هستند بیگانه است؛ آنچه شهدا به ان رسیدند هرگز در عالم دنیا به دست نمی‌آید.

رییس حوزه علیمه شهرستان دهاقان گفت: شهید فهمیده در زمان جنگ تحمیلی و شهید حججی در زمان حاضر باوجود آن که سن زیادی نداشتند اما به درک و بصیرتی بالاتر از بسیاری از انسانهای دیگر دست یافتند که ثمره آن مجاهدت آنها در راه خدا و رسیدن به مقام شهادت بود؛ ویژگی مشترک همه شهیدان این است که به خوبی می‌دانند در مواقع حساس برای حفظ دین خدا چه باید بکنند و همین امکان تشخیص باعث برتری آنها بر سایرین می‌شود.

حجت الاسلام طاهری تأکید کرد: امام حسین(ع) به درگاه خداوند عزیز بود اما عزیزتر از ایشان دین خدا بود که آن حضرت برای حفظ آن جان خود را تقدیم کردند و به همین دلیل به جایگاهی دست یافتند که هیچ کس نمی‌تواند به آن برسد، در طول تاریخ انقلاب اسلامی هم حدود 200 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، همه این افراد نیز به درستی فهمیدند که هیچ چیزی باارزشتر از دین خدا نیست بنابراین برای آن جانفشانی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در حال حاضر جبهه جنگ دیگری در برابر ما قرار دارد که از آن به عنوان جهاد فرهنگی یاد می‌شود، دشمنان همه توان و امکانات تبلیغاتی خود را برای پیروزی در این جنگ به کار گرفته‌اند، اکنون ما باید از خودمان بپرسیم که در این شرایط برای حفظ دین خدا چه کرده‌ایم؟ آیا تنها به فکر منافع مادی خود بوده‌ایم و نسبت به آنچه دشمن انجام می‌دهد بی تفاوت هستیم یا از هر امکانی که در اختیار داریم برای پیروزی جبهه حق بر باطل استفاده می‌کنیم؟ پاسخ به این پرسش جایگاه ما را در نبرد حق و باطل در عرصه فرهنگی مشخص می‌کند.

رییس حوزه علیمه شهرستان دهاقان تصریح کرد: شهدای مدافع حرم برای حفظ انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند، آنها نیز مانند همه مردم برای آینده خود و فرزندانشان آرزوهایی داشتند اما برای حفظ مصلحت بالاتری که حفظ اسلام بود وارد صحنه شدند، شهدای مدافع حرم تفکر انقلابی را در جهان گسترش دادند و به این وسیله به خواست امام راحل(ره) جامه عمل پوشاندند.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: دشمنان هرگز نمی‌توانند در جبهه نظامی بر ما غلبه کنند اما در جبهه فرهنگی پیشرفتهایی داشته‌اند و اگر بی تفاوتی در میان ما وجود داشته باشد در آینده نزدیک شاهد پیشرفت بیشتر دشمنان در مبانی فرهنگی جامعه خواهیم بود؛ برخی افراد با ساده انگاری به فعالیتهای دشمن نگریسته و هیچ کاری نمی‌کنند در حالی که دشمنان اسلام در این زمان از نسل همان کسانی هستند که با تسلیم امان‌نامه به حضرت عباس(ع)، حتی از انحراف ایشان هم ناامید نبودند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال جدایی مردم از ولایت است، متأسفانه در جامعه ما آموزه‌های قرآنی یا به فراموشی سپرده شده یا نسبت به آن بی تفاوت هستیم، این آسیبها تهدید بزرگی برای دین و اعتقادات مذهبی ما است و اگر دشمن موفقیتی در این زمینه به دست بیاورد حتماً به انقلاب ما نیز رحم نمی‌کند پس اکنون که زمان عمل است نباید در انجام وظیفه کوتاهی کنیم./868/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات