۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۵۷۳۴
اربعين؛

زيارت اربعين در بقاي قيام كربلا نقش ويژه ای دارد

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت با بيان اينكه يكي ازعوامل مهم بقاي قيام سيدالشهدا(ع) برگزاري مراسم هيئات مذهبی است، گفت: در بين اين اعمال اربعين و زيارت آن تلألو و جلوه ویژه ای دارد.
حسين اردستاني

حجت الاسلام حسين اردستاني ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا، با اشاره به حديثي از  امام حسن عسكري(ع)، يكي از علائم مؤمن را زيارت اربعين دانست و گفت: اربعين يك سنت حسنه است و اين علامت نشان از جايگاه اريعين دارد.

وي با تشريح جايگاه مقدس اربعين در طول تاريخ، افزود: خالص كردن خود براي خدا در چهل صبح، نشان از تقدس جايگاه اربعين دارد و البته زيارت روز چهلم امام حسين(ع) به علت يادآوري نهضت سرخ و خونين اباعبدلله(ع) و واقعه كربلا ويژه تر است.

پياده روي اربعين موجب وحدت شيعيان و شيفتگان حسيني است

كارشناس ديني از جابر بن عبدالله انصاري به عنوان اولين زائر اربعين امام حسين(ع) ياد كرد و گفت: توجهي كه در اربعين به زيارت سالار شهيدان هست در عاشورا نيست كه اين نشان از جايگاه اين روز دارد.

وي حضور در كربلا را كارساز و ارزشمند توصيف و اضافه كرد: با توجه به توجه و اقبال جهاني به اسلام و اينكه عده اي به اسم اسلام تيشه به ريشه آن مي‌زنند لازم است مؤمنين با طمأنينه و آداب شرعي به اعمال زيارت بپردازند.

ریيس اداره تبليغات اسلامي پاكدشت يكي از عوامل مهم بقاي قيام حضرت سيدالشهدا(ع) را زيارات و برگزاري مراسم هيئات دانست و ابراز كرد: البته در بين اين جلسات، اربعين و زيارت آن تلألوي ديگري دارد.

اسلام ناب محمدي در تفكرات شيعه انقلابي جستجو شود

حجت الاسام اردستاني ادامه داد: برخي با تفكرات و انديشه هاي خلاف اسلام (چه در اهل سنت با وهابيت و چه در شيعه به اسم بهائيت و شيعه لندني و اسلام آمريكايي) دنبال تخريب اسلام هستند، امروز بايد اسلام ناب و محمدي را در تفكرات شيعه انقلابي جستجو كرد، شيعه اي كه الهام گرفته از نهضت و قيام حضرت سيدالشهدا(ع) باشد.

وي با ابراز اينكه تجمعي به اين بزرگي در دنيا بي نظير است، اظهار داشت: با مراسم پياده روي اربعين، وحدت و اتحاد بين تشيع شكل مي گيرد و شيعيان واقعي و همه دلدادگان آن حضرت زير بيرق امام حسين(ع) كنار هم جمع مي‌شوند.

اين مقام مسؤول در پايان با توصيه به اينكه تا آنجايي كه ممكن است مردم به اين مانور عظيم اربعين به عنوان يك فرهنگ نگاه كنند و از آن درس بگيرند،‌ گفت:كساني كه مي توانند، در آنجا حضور گسترده داشته باشند در غير اينصورت با خواندن زيارت اربعين با زائران كربلا همصدا شوند./804/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات