۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۶۴۳
امام جمعه بجنورد:

دست‌یابی به جامعه سالم درگرو تحقق خانواده صالح است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جامعه مورد نظر اسلام از بنیاد خانواده صالح و سالم پدید می‌آید، گفت: درواقع دست‌یابی به جامعه سالم درگرو تحقق خانواده سالم و صالح است.
حجت الاسلام یعقوبی- شورای اداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد خانواده سالم و صالح زمینه‌ساز دست‌یابی به جامعه سالم و خوب است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید نسبت به خانواده و فرزندان کوتاهی کرد، افزود: اخلاق نیک و حسنه، خدمت به خانواده، حلم و بردباری و رعایت عدالت از ویژگی‌های یک خانواده سالم مورد نظر اسلام است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های خانواده سالم مورد نظر دین مبین اسلام، افزود: در این راستا باید حضرت محمد (ص) را در ابعاد حیات فردی و اجتماعی الگوی خود قرار دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: رسول گرامی اسلام الگوی کامل و اسوه حسنه‌ای است که قرآن او را به عنوان بهترین الگو معرفی کرده است؛ ازاین‌رو باید درس زندگی و حیات طیبه را در همه شئون فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره را از پیامبر اکرم بیاموزیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام کم‌خرج و پرکار بود، خاطرنشان کرد: شیوه کم‌خرجی و پرکاری باید الگوی کار مدیران و مسؤولان در بخش‌های مختلف باشد.

وی ادامه داد: هنر مدیران در خرج کردن اعتبارات و هزینه کرد بودجه نیست بلکه باید خروجی کار دیده شود؛ زیرا در شرایط سخت اقتصادی هم می‌توان به نتایج قابل‌توجهی رسید؛ همان‌طور که نیروهای مسلح ما در شرایط تحریم و فشار اقتصادی توانستند بهترین موشک‌ها و تجهیزات نظامی را بسازند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات