۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۵۵۳۱
معاون آموزش سپاه پاكدشت:

دفاع از حریم و حرم سابقه تاريخي دارد

معاون تعليم و تربيت سپاه پاكدشت با یادآوری جانفشاني شهداي مدافع حرم، به سابقه تاريخي دفاع از حرم و حريم اهل بيت اشاره كرد و گفت: عملکرد ابوالفضل العباس(ع) نمونه بارزي از پاسداری از حريم ولایت بود.
شكرالله شجاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام شكرالله شجاع معاون تعليم و تربيت سپاه پاكدشت شامگاه گذشته در هيئت رزمندگان اسلام با بيان جانفشاني و مقاومت شهداي مدافع حرم به سابقه تاريخي دفاع از حرم و حريم اهل بيت اشاره كرد و گفت: در زمان شعب ابي طالب، حضرت ابوطالب(ع) به همراه فرزندش علی(ع) نقش دفاع از پیامبر(ص) را بر عهده داشتند.

وي با اشاره به اواخر ماه صفر و واقعه شب ليلة المبيت، خوابيدن حضرت علي به جاي پيامبر(ص) در بستر ايشان را نمونه بارزي از دفاع از اهل بيت عنوان كرد و افزود: حضرت حمزه(ع) هم نقش بسزايي در دفاع از شخصيت پيامبر(ص) داشتند.

اين كارشناس مذهبي دليل اصلي شهادت حضرت زهرا(س) را دفاع از حريم ولايت دانست و ابراز كرد: براي آن حضرت دفاع از همسر ملاك نبود بلكه طبق اسناد و روايات دفاع از جايگاه ولايت مطرح بود.

مدافعان حرم با پيروي از نهضت عاشورا جانفشانی می‌کنند

وي به سفارش حضرت ام البنين(س) به فرزندش عباس(ع) در زمان حركت كاروان امام حسين(ع) به كربلا مبني بر پرداختن به دفاع از امام زمانش، خاطر نشان كرد: اين سفارش يك نكته تربيتي هم در پي دارد و آن اينكه وقتي مادر نصيحتي مي كند، فرزند تا آخرين لحظه نفس كشيدن سفارش مادر را زمين نمي‌گذارد و سرانجام شاهد بوديم كه حضرت ابوالفضل(ع) تا آخرين قطره خونش دست از دفاع از ولايت بر نداشت.

خطيب هيئت رزمندگان اسلام با اشاره به اطاعت پذیری محض حضرت عباس(ع)، اضافه كرد: ابوالفضل العباس(ع) الگویی حقیقی برای حمایت و پاسداری از حرمت ولایت بود، قمر بنی هاشم(ع) حفاظت از امام را بر عهده داشت و این وظیفه را به بهترین شکل ممکن تا آخرین لحظه عمرش انجام داد.

دفاع از حرم، دفاع از یک مکان خاص نيست

وي در پاسخ به شبهات رايج در فضاي مجازي مبني بر چرايي حضور جوانان ايراني در بیرون مرزها، مطرح كرد: دفاع از حريم از جايگاه ويژه اي در اسلام برخوردار است، امروز رزمندگان اسلام در فراسوی مرزهای ایران اسلامی پيرو راه شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس بوده و با پيروي از نهضت عاشورا در راه دفاع از حریم اهل بیت جانفشانی می‌کنند.

حجت الاسلام شجاع در پايان با ابراز اينكه امنیت امروز کشور را مدیون دفاع بی چشمداشت و رشادت های مدافعان حرم هستيم، اضافه كرد: امروز جبهه ای ترسیم شده که اگر در آن مقاومت نکنیم دشمن به خانه هایمان خواهد رسید، پس دفاع از حرم تنها دفاع از یک مکان خاص و دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیست چراكه دفاع از یک حریم بزرگتر به نام جمهوری اسلامی است./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات