۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۴۶۳
به همت بسیج هنرمندان قم؛

نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» در قم برگزار شد

نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» به همت بسیج هنرمندان قم و با همکاری بسیج مداحان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور مسؤولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
سوگواره سفینة النجاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام محرم و صفر و روزهای اسارت کاروان اباعبدالله الحسین(ع)، نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» با حضور شاعران آئینی، مداحان متعهد و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) امروز به همت هنرمندان متعهد بسیجی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این همایش با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سردار سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، امیر رزق آبادی مسؤول بسیج هنرمندان و سیدرضا جدّا مسؤول بسیج مداحان استان قم همراه بود.

بر اساس این گزارش، این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم با نوای اسماعیل خورشیدی، قاری بین المللی آغاز شد.

در ادامه سرود ملی از سوی گروه رزم نوازان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم نواخته شد و مسؤول سازمان بسیج هنرمندان با عرض خیر مقدم به حاضران این همایش، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت.

این همایش با شعر خوانی مجتبی خرسندی، علی پورزمان، زهرا جودکی و الهی پور از شاعران برجسته و آئینی کشور ادامه داشت و سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در بخشی از این برنامه به شعر خوانی پرداخت.

گفتنی است، گروه سرود ناشنوایان «دست های فرشته» از سوی سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در بخش بعدی این همایش به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه از استاد محمدعلی مجاهدی، شاعر برجسته، متعهد و آئینی کشور تجلیل به عمل آمد.

در بخش پایانی این همایش چند شاعر دیگر به شعر خوانی پرداختند و حاج مهدی اردستانی، به مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات