۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۵۳۸۱
اربعین؛

ایجاد انس و الفت مهم ترین دستاورد اربعین است

امام جمعه شهرستان زاغه با بیان اینکه اربعین دستاوردهای فراوانی دارد، گفت: مهم ترین دستاورد اربعین ایجاد انس و الفت بین مسلمانان سراسر جهان و نمایش وحدت و اقتدار شیعیان است.
پیاده روی اربعین حسینی

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بررسی تاریخی جایگاه اربعین بیان داشت:پیاده روی اربعین بین علما و مردم عراق سابقه ای طولانی دارد.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که حوزه علمیه نجف راه اندازی شد، مردم نجف همراه علما به راه می افتادند تا زیارت امام حسین(ع) را به جای بیاورند، افزود: نخستین زائر امام حسین(ع) جابربن عبدالله انصاری بود، در جامعه امروز نیز مردم با شرکت در پیاده روی اربعین و برگزاری همایش عظیم برای زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده از گذشتگان الگو گرفتند.

حجت الاسلام زینی وندیان به آداب زیارت اربعین و حضور در این مانور عظیم اشاره و عنوان کرد: در سایر زیارت نامه ها همچون زیارت نامه امام رضا(ع) آماده است که پیش از زیارت زائر غسل به جای بیاورد و اما در زیارت امام حسین(ع) زوار با گرد و غباری که در مسیر پیاده روی بر چهره آنان نشسته است به زیارت امام حسین(ع) بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از زیارت امام حسین(ع) باید به آداب زیارت توجه داشت، اظهار داشت: قلب پاک و خلوص نیت از جمله آدابی است که زائران اربعین باید به آن توجه داشته باشند و این آداب را رعایت کنند.

امام جمعه شهرستان زاغه با اشاره به اینکه اربعین روز به روز گسترش پیدا می کند و جهانی می شود، بیان کرد: امروز از کشورهای اروپایی و مسیحی شاهد هستیم افرادی که مسلمان نیستند ولی شیفته مکتب حسینی شده و در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند و این پیام های زیاد در بر دارد.

وی با بیان اینکه مهم ترین درس این حضور گسترده زائران به میزبانی عراق نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر است، اظهار داشت: نزدیک شدن قلوب مسلمانان به یکدیگر موجب ایجاد انس و الفت، اتحاد و انسجام می شود.

حجت الاسلام زینی وندیان خاطرنشان کرد: حضور گسترده مسلمانان موجب می شود اتحاد و انسجام به فراموش سپرده شده و دشمن برای ایجاد فاصله بین مسلمانان همواره در تلاش است، این انسجام امت اسلامی حول محور اهل بیت(ع) کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی بیان داشت: اربعین فرصتی فراهم ساخته تا مسلمانان سراسر جهان در سایه وحدت و انسجام انقلابی را به وجود بیاورند که پایه های ظلم را متزلزل کند و اهل ظلم را سر جای خود بشنانند، پیاده روی اربعین مقدمه ای برای ظهور ولی عصر(عج) است.

امام جمعه شهرستان زاغه خاطرنشان کرد: به گفته آیت الله بهجت امام زمان(عج) در زمان ظهور خود را با امام حسین(ع) معرفی می کند، در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) مردم باید امام حسین(ع) را بشناسند و پیاده روی اربعین حسینی فرصتی مناسب برای معرفی شخصیت، اهداف و نهضت امام حسین(ع) است./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات