۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۵۳۰۹
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

اربعین حسینی مانور بزرگ جهان اسلام است

معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: امروزه راهپیمایی اربعین فقط یک حرکت مذهبی نیست؛ بلکه تبدیل به یک مانور بزرگ جهان اسلام در مقابل دشمنان شده است.
تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام اظهار داشت: اربعین حسینی کامل کننده عزاداری برای سید الشهدا(ع) است.

وی افزود: در کلام برخی از علما برجسته شیعه، گریه و عزاداری برای امام حسین(ع)  هم ردیف و رتبه با نماز شب یاد شده است که این مطلب نشانگر اهمیت ویژه زیارت اربعین است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: در فرمایشات ائمه معصومین(ع) بسیار برای زیارت اربعین جایگاه ویژه ای تعریف شده و برای انجام آن تاکید موکد شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: تکریم و پذیرایی از زائران اهل بیت(ع) عملی حسنه و دارای آثار بسیار بلند اخروی است که قطعا اجر آن با خود صاحب مراسم که آل بیت رسول خدا(ص) خواهد بود.

وی ادامه داد: استان ایلام به برکت امام حسین(ع) و عنایت ویژه سید و سالار شهیدان امروزه تبدیل به قدمگاه عاشقان اهل بیت برای مشرف شدن به زیارت عتبات عالیات شده است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه این ایام فرصتی طلایی برای تببین اهداف بلند عاشورا و بصیرت افزایی است، گفت: حالا که این عنایت ویژه به استان ایلام شده است ما نیز که سرباز امام زمان هستیم باید تلاش کنیم تا برای زائران مولفه ای حرکت امام حسین را بیان کنیم.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: امروزه راهپیمایی اربعین فقط یک حرکت مذهبی نیست بلکه تبدیل به یک مانور بزرگ جهان اسلام برای دشمنان شده است و نمونه عظمت این حرکت را در نابودی داعش می توان مثال زد.

وی اضافه کرد: طلاب و روحانیان در این ایام نقش بسزایی دارند و باید افزون بر کارهای فرهنگی و مذهبی باید در خدمت رسانی و استقبال و پذیرایی از زوار نیز فعال باشند زیرا نوکری اباعبدالله امتیازی است که به هر کسی نمی دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: باید قدر این عنایت ویژه اهل بیت به استان را دانست و با تمام وجود تلاش کنیم که با بهترین شکل ممکن از زائران ابی عبدالله الحسین استقبال و پذیرایی کنیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات