۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۳۵۲۹۹
با حضور آیت الله اعرافی؛

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد

با حضور آیت الله اعرافی حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی، استاد و مدیر حوزوی و نامزد پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان مرکزی به عنوان مدیر حوزه‌ علمیه این استان معرفی شد.
 حجت الاسلام سپاسی آشتیانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد  حجت الاسلام سپاسی آشتیانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد  حجت الاسلام سپاسی آشتیانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد  حجت الاسلام سپاسی آشتیانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد  حجت الاسلام سپاسی آشتیانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شامگاه شنبه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و آیت الله دری نجف آبادی و جمعی از مسؤولان استان مرکزی، حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی، استاد و مدیر حوزوی و نامزد پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان مرکزی به عنوان مدیر حوزه‌ علمیه این استان معرفی شد.

در این مراسم که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد از زحمات حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور مدیر پیشین حوزه علمیه استان مرکزی قدردانی به عمل آمد.

به گزارش رسا، حجت الاسلام سپاسی آشتیانی در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در سرزمین پاکی‌ها، خطه امین الاسلام طبرسی و علامه میرزای آشتیانی و میرزا تقی‌خان فراهانی و فرهیختگان و پیشگامان عرصه دیانت و سیاست و دانش، دیده به جهان گشود.

به خاطر هوش و استعداد فراوان در تمام مقاطع تحصیلی از ممتازان بود و در سال ۱۳۵۶ وارد حوزه علمیه شد و همزمان در تظاهرات خیابانی شرکت کرد و ازجمله فعالان مبارزات انقلاب اسلامی قرار گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی بارها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و با عزم راسخ به تحصیلات خود ادامه داد و به‌سرعت پله‌های ترقی را طی کرد.

در سال ۱۳۷۵ از سوی حضرت آیت‌الله دانش به‌عنوان امام‌جمعه موقت آشتیان منصوب شد. در سال ۱۳۷۸ در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرد و رتبه سوم را به دست آورد و موفق به اخذ کارشناسی ارشد از این دانشگاه شد.

پس‌ازآن به‌عنوان یکی از پژوهشگران مؤسسه ائمه اطهار علیهم‌السلام به کار تخصصی فقه و اصول پرداخت و همزمان به تدریس سطوح عالی حوزه و دانشگاه همت گماشت. سال ۱۳۸۹ به اخذ مدرک سطح چهار حوزه (دکترای تخصصی) نائل شد.

گفتنی است، مدیریت مدرسه تخصصی فقه و اصول حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام قم، ریاست مدرسه علمیه صاحب‌الامر آشتیان، هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان (استادیار) و تدریس در سطح عالی حوزه علمیه قم شامل؛ تدریس سه دوره کفایه الاصول، تدریس مکاسب شیخ اعظم انصاری (ره)، تدریس رسائل شیخ انصاری (ره) و تدریس ۶ دوره استصحاب رسائل از سوابق آموزشی و پژوهشی مدیر جدید حوزه علمیه استان مرکزی است.

 شایان ذکر است، بیش از سه هزار و 500 طلبه زن در 18 مدرسه و حدود 2 هزار طلبه مرد در 12 مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیلی علوم اسلامی اشتغال دارند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات