۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۳۴۲۳۶
آیت الله فاضل لنکرانی:

فعالیت موکب ها به پذیرایی ظاهری ختم نشود

عضو جامعه مدرسین با بیان این که باید به مسأله فرهنگی در ابعین بهای ویژه داده شود، گفت: اربعین فرصتی است که می توان حقایق دین را به جهانیان منتقل کرد، امروز دنیای اسلام و بشریت نیازمند به مکتب اهل بیت(ع) هستند.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار هیأت امنای موکب حرم حضرت معصومه(س) که در دفتر مرحوم آیت الله فاضل برگزار شد، با بیان این که موکب حضرت معصومه(س) تبلیغ، خدمت و احیا نسبت به اهل بیت(ع) است، گفت: این برنامه ها احیای شعائر بوده و خدمت و افتخاری برای مردم قم است.

وی افزود: خدمت به زائران امام حسین(ع) افتخار بسیار بزرگ است، روایت می فرماید کسی که قطره اشکی بر امام حسین(ع) می ریزد نخستین کسی که به او نگاه می کند خود حضرت خواهد بود و برای او از خدا استغفار می کند و از پیامبر، امیرمؤمنان و حضرت صدیقه طاهره نیز می خواهد که برای زائر و گریه کننده او استغفار کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روایات مربوط به زیارت امام حسین(ع) و اهمیت آن فراوان است، اظهار داشت: در کارهای فرهنگی اربعین این روایات باید مطرح شود، این کارها بسیار بزرگ است که در قیامت مشخص می شود که صفحات طلایی رقم خورده است.

وی ادامه داد: این که که موکب اختصاص به قمی ها ندارد خوب است، نباید به گونه ای باشد که تنها مخصوص قمی باشد، برای خادم زائر امام حسین(ع) است، در موکب ها نباید اجازه داد که مسأله به یک پذیرایی ظاهری ختم شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که در پذیرایی نیز باطن ارادت و شوق به اهل بیت(ع) دیده می شود، ابراز داشت: باید از ظرفیت عظیم اربعین نهایت استفاده را به ویژه در بعد فرهنگی انجام داد یعنی وقتی زائری در کربلا حضور پیدا می کند و به کشور بازمی گردد اعتقاد او به امامت باید چند برابر شود و اعقادات او مستحکم تر باشد.

وی عنوان کرد: باید زائر را متوجه حقایق کرد، بحث فرهنگی از امتیازات موکب ها باید باشد، باید به مسأله فرهنگی در ابعین بهای ویژه داده شود، اربعین فرصتی است که می توان حقایق دین را به جهانیان منتقل کرد، امروز دنیای اسلام و بشریت نیازمند به مکتب اهل بیت(ع) هستند از این رو باید برای احیای این مکتب تلاش کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت موکب حضرت معصومه(س)، سیدالشهدا به قم و حوزه علمیه قم و جمهوری اسلامی عنایت بیشتری کند، مسأله تعدد مقداری افراد را رنج می دهد از این رو باید هماهنگی صورت گیرد و به مردم بیان شود که هدف همه یکی است، باید به گونه ای باشد که تقابل در ذهن مردم ایجاد نشود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات