۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۳۴۲۳۳
امام جمعه بیرجند:

بصیرت شرط دینداری است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بصیرت شرط دینداری است، گفت: باید بصیرت همراه با علم دین، خداشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی و دین شناسی باشد و از خطاهای گوناگون جلوگیری کند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با فرماندهان کلانتری های خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر دین همراه با بصیرت نباشد به سمت بیراهه های بزرگی مانند خرافات و شرک می رویم.

وی گفت: بصیرت شرط دینداری است و باید بصیرت همراه با علم دین، خداشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی و دین شناسی باشد و از خطاهای گوناگون جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز به دلیل انفجار اطلاعات و تهاجم تبلیغات اگر انسانی از سرمایه اش غافل شود آن سرمایه از سوی دزد به غارت می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: دزد آن نیست که یک شبه اموال و سرمایه را از خانه به یغما می برد و این غارت قابل جبران است اما سرمایه انسان فرهنگ، دین، حقانیت و عدالت خواهی است که اگر این ها غارت شود، غارت زده هستیم.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که روزی خواهد آمد که بهترین زمان و بدترین زمان باشد، ادامه داد: این زمان امروز حس می شود و انسان ها در بدترین و بهترین زمان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز تقابل فکر و فرهنگ است که این دو بهترین و ارزشمندترین کالای هر  انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و ناتوی فرهنگی نام بردند که باید به این فرمایشات ایشان توجه کنیم و نگذاریم دشمن بر ما غلبه کند.

وی با بیان اینکه باطل امروز سلطه پیدا کرده و بی رحم عمل می کند اما آن ها رسوا خواهند شد و این برای دشمنان نتیجه معکوس دارد، افزود: آن ها به جان و ناموس و زنان و مردان رحم نمی کنند و همه چیز را تخریب می کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جنایت های دشمنان به خودشان برمی گردد و این اتفاقات آن ها را نابود می کند، گفت: امروز عشق مردم به مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) و اربعین حسینی حرکتی عدالت‌طلبانه و این حرکت به صورت طبیعی در مردم حاصل شده است./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات