۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۳۴۱۴۳
حجت الاسلام عالی تشریح کرد؛

ارتباط مؤمنین پس از مرگ با عالم دنیا

مبلّغ و پژوهشگر دینی گفت: از تفضّلات الهی این است که بعد از مرگ ارتباط عالم برزخ و دنیا قطع نیست و مؤمنین پس از مرگ به اندازه فضایلی که دارند می‌توانند از اوضاع خانواده خود باخبر باشند‌.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود عالی مبلّغ و پژوهشگر دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در بیت الحسین(ع) برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های هر انسان مؤمن این است که عاقبتش چه خواهد شد و در این رابطه از اهل بیت(ع) بسیار سفارش شده که همواره از خداوند بخواهیم که عاقبت‌ بخیر شویم.

وی افزود: در تاریخ بسیاری از افراد با وجود اینکه به ظاهر مؤمن بودند، در نهایت از دشمنان اسلام و قاتلان امام حسین(ع) شدند و بسیاری از افراد دیگر مانند ساحران دستگاه فرعون در نهایت ایمان آورده و توبه کردند.

مبلّغ و پژوهشگر دینی ابراز داشت: تا زمانی که انسان چشمش به روی عالم برزخ و ملائکه قبض روح نیفتاده، می‌تواند سرنوشت خود را تغییر داده و تغییر و تحول ایجاد کند اما پس از آن با بسته شدن پرونده اعمال دیگر نمی‌تواند کار خیری انجام دهد.

وی با بیان اینکه دو چیز است که حتی اگر انسان بمیرد و به عالم دیگر برود و در آنجا اهل دوزخ باشد، بر حال خوب او اثر می‎‌گذارد، عنوان کرد: باقیات صالحات و هدایایی که مؤمنین برای او می‌فرستند که سبب برداشته شدن عذاب در عالم دیگر از او می‌شود و درهای رحمت الهی را به روی او باز کرده و سرنوشت او را تغییر می‌دهند، همچنین شفاعت که سبب رها شدن فرد از عذاب عالم دیگر می‌شود.

حجت الاسلام عالی در ادامه اظهار داشت: از تفضّلات الهی این است که بعد از مرگ ارتباط عالم برزخ و دنیا قطع نیست و ارتباطاتی بین دو عالم در جریان است. مؤمنین پس از مرگ به اندازه فضایلی که دارند می‌توانند از اوضاع خانواده خود باخبر باشند‌.

وی افزود: برخی اموات هر روز، برخی چند روز یک بار و کسی که پایین‌ترین درجه را داشته باشد حداقل هفته‌ای یک بار در روز جمعه به خانواده‌اش سر می‌زند ولی غم و غصه‌های خانواده‌اش از او پوشیده می‌شود، همچنین برای خویشان و کسانی که سر مزارش می‌روند دعا می‌کند.

مبلّغ و پژوهشگر دینی بیان داشت: سر مزار صلحا، اولیای خدا و شهدا رفتن و قرائت قرآن سبب می‌شود اموات نیز برای خیر ما دعا کنند، گاهی اموات هدایت‌ها و حواله‌هایی برای زنده‌ها دارند، دعا می‌کنند، آمین می‌گویند و به اوضاع کسانی که برای‌ آنها خیر می‌فرستند، اشراف دارند.

وی در پایان با بیان اینکه اعمال و آثار اعمال انسان تماماً در نامه اعمال او ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: فرزند صالح، کتاب خوبی که انسان می‌نویسد، موقوفاتی نظیر کتابخانه، حسینیه، خیریه، درمانگاه برای واقف باقیات صالحات و خیری ماندگار است./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات