۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۳۴۱۰۷
خطیب نماز جمعه اهواز:

رژیم صهیونیستی در قضیه کردستان مانند همیشه بزرگترین بازنده بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: سید مصطفی خمینی در حقیقت بهترین الگو و اسوه برای آقازاده های برخی از مسؤولان به شمار می آید.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری خطیب نماز جمعه این هفته اهواز امروز 5 آبان در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای بزرگ این کلانشهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز توصیه رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: درباره شهادت امام حسن مجتبی(ع) دو روایت مبنی بر تاریخ شهادت این امام همام وجود دارد، یکی در 28 صفر و دومین تاریخ ذکر شده 7 صفر است، که تاریخ دومی یعنی هفتم صفر اقوی و رایج تر به نظر می رسد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طلب دنیا از راه حلال، بیان داشت: طلب دنیا، مطلقا بد نیست؛ اگر طلب دنیا از راه حرام باشد که به طور قطع بد هست، اما اگر طلب دنیا از راه حلال باشد، وظیفه است؛ همانطور که در قرآن کریم آمده است، "لیس للانسان الا ما سعی"، این آیه شریفه خود گواهی بر این موضوع طلب دنیا و فعالیت انسان است، اما از راه حلال.

امام جمعه موقت اهواز افزود: انسان باید همیشه در حال فعالیت باشد و نباید این بادها صرفا منتظر رزق و روزی الهی باشند؛ لذا انسان با تلاش و کوشش مضاعف بایستی به دنبال رزق و روزی حلال در این دنیا باشد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: هفته گذشته اول آبان، همایش تکریم فرزند ارشد و شهید حضرت امام(ره)، آیت الله سید مصطفی خمینی بود که در چهلمین سالگرد این فقیه انقلابی و فیلسوف که امید امام راحل بود، برگزار شد.

آیت الله حیدری افزود: شهادت وی لطف خفیه الهی در حق امت اسلام و انقلاب بود؛ با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، این شهید بزرگوار یک آقازاده ای بود که از آقازادگی دور بود.

آیت الله حیدری با اشاره به اخلاق متواضع شهید سید مصطفی خمینی، ابراز داشت: شهید سید مصطفی خمینی از اخلاق ناشایسته و بد و ناروایی که برخی از آقا زاده ها که معمولا سوءاستفاده می کنند و یا تکبر دارند، به دور بود.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت سلمان فارسی در تقویم کشورمان، تصریح کرد: امروز در تقویم کشورمان بزرگداشت سلمان فارسی به مناسبت وفات این صحابه پیامبر اسلام(ص) ثبت شده است؛ سلمان فارسی بعد از اینکه مدائن از شهرهای ایرانی آزاد شد، منصب فرمانداری را در زمان خلیفه اول و دوم  وسوم در این شهر برعهده داشت؛ یعنی اولین فرماندار مدائن پس از آزادی اش، سلمان فارسی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: سلمان فارسی در سال 35 هجری به ملکوت اعلی و به لقاءالله پیوست.

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز در ادامه اظهار داشت: شخصیت سلمان فارسی آنقدر بزرگ و عظیم است که نیاز به تجلیل امثال بنده ندارد، هماطور که پیامبر اکرم درباره سلمان فرمودند "سلمان بحر لا ینزف و کنز لا ینفد و سلمان منا اهل البیت" یعنی اینکه سلمان دریایی است که آبش تمام نمی شود و گنجی است که منافعش تمامی ندارد و سلمان از ما اهل بیت است.

آیت الله حیدری افزود: مقصود پیامبر از دریا آن است که سلمان، دریای علم و معرفت و حکمت است و مقصود از گنج، یعنی گنج تقوا و عمل صالح است؛ سلمان فارسی مایه مباهات جهان اسلام به خصوص ما ایرانی هاست که پس از اهل بیت باید به امثال سلمان فارسی ها افتخار کنیم و رسانه ها و مطبوعات و مسؤولان بزرگداشت این روز بزرگ را گرامی بدارند و به آن اهمیت دهند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به سالروز رحلت آیت الله العظمی مرعشی نجفی، بیان داشت: هفتم صفر 1411 و 1369 شمسی روز رحلت مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی است؛ این عالم بزرگوار یکی از مراجع عظام تقلید بود که در طول دوران نهضت در کنار امام خمینی(ره) بود؛ این عالم فقیه یکی از بزرگان حوزه علمیه در طول تاریخ به شمار می آید.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه ابراز داشت: نهم صفر سالروز شهادت عمار یاسر است که در سال 37 در جنگ صفین به درجه رفیع شهادت نائل شد که پس از شهادتش حضرت علی(ع) بسیار اندوهگین شد و می فرمود "این عمار" .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع کردستان عراق، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از کردستان عراق خریداری می‌کرد؛ اما هم اکنون این منفعت‌ها از بین رفته است و شکست خوردند.

آیت الله محسن حیدری افزود: رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا با تمام ظرفیت خود برای استقلال کردستان عراق و جدا کردن آن از دولت و کشور قانونی عراق وارد میدان شدند که ناکام ماندند.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه کشور عراق به لطف خداوند متعال آزاد شده است و کشور سوریه نیز در آستانه پیروزی کامل است و این یعنی نصرت و پیروزی رزمندگان اسلام و محور مقاومت بر استکبار جهانی.

امام جمعه موقت اهواز گفت: توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعان عرب منطقه در حال نابودی است و سیاست های شوم آنان خنثی شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تا دو ماه دیگر به یاری خداوند متعال هیچ داعشی بر روی کره زمین باقی نخواهد ماند و رزمندگان مقاومت به پیروزی کامل خواهند رسید.

آیت الله حیدری با اشاره به حادثه ریزش کوه در اهواز و جان باختن چند کودک اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان مربوطه استان برای جبران این خسارت حادثه دیدگان و جلوگیری از به وجود آمدن چنین حادثه‌های مشابهی اقدام کنند.

وی در پایان بیان داشت: ده‌ها هزار نفر از مردم مناطق حاشیه‌ای اهواز در هفته گذشته حرکت خود را به سمت کربلا آغاز کردند و این نشان دهنده عظمت اربعین و اباعبدالله الحسین(ع) است.

گفتنی است، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز، حری، مدیرعامل پدافند غیر عامل استان خوزستان بود./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات