۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۳۴۰۸۳
امام جمعه ایلام:

برجام سند بدعهدی آمریکا برای مسؤولان ایران است

امام جمعه ایلام گفت: آمریکا و مشاورهای اروپایی دخیل در مسئله برجام با نقض عملی برجام امتیازات نقدی از ایران گرفته اند؛ اما با وعده‌های نسیه‌ای، برجام را لگدمال و نافرجام کردند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: برجام آئینه عبرتی برای مسؤولان دستگاه دیپلماسی است که القائات رژیم فاسد آمریکا را باور نکنند.

وی افزود: راه حل معضلات اقتصادی کشور تکیه بر روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی پس از برجام محقق نشد و وعده‌های پس برجامی در رفع تحریم‌ها و برقراری روابط با نظام بانکی کشور محقق نشد و آمریکا و مشورهای اروپایی دخیل در مسئله برجام با نقض عملی برجام امتیازات نقدی از ایران گرفته اما با وعده‌های نسیه‌ای برجام را لگدمال و نافرجام کردند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و قطعا راه نجات اقتصاد ایران ، اروپا و آمریکا نیستند ، سابقه همکاری ایران با اروپا نشان داده است که اروپایی‌ها پایبند قراردادهای خود نیستند و در بسیاری از قراردادهایی که با ایران بسته آن را بدون عمل به تعهدات خود نیمه‌کاره رها کرده و رفته‌اند، بنا براین عقل حکم می‌کند باید روی پای خود بیاستیم و به دور از شعار دادن به صورت جدی و عملی به اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به کمک به مسلمانان مظلوم جهان شااره کرده و گفت: کمک مالی به مسلمانان مظلوم و بی‌پناه میانمار وظیفه اسلامی و انسانی است ، بحران انسانی مردم و کشتار وحشیانه آنها توسط ارتش دولت میانمار بی‌سابقه بوده و مراکز حقوقی و سازمان‌های حقوق بشری جهان نسبت به آن کوتاهی کرده‌اند، هر روز هم خشونت‌های دولت و ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان شدت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه  قطعا این جنایات با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم‌های فاسد و کودک کش رژیم صهیونیستی و آمریکا هر روز ابعاد گسترده‌تری دارد، تاکید کرد: همه این جنایت‌ها با سکوت مرگبار رژیم‌های دیکتاتور امثال آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه سخنان خود به دشمنی اتحادیه اروپا با ملت ایران پرداخت و ابراز داشت: اتحادیه اروپا در دشمنی با نظام اسلامی و ملت ایران کمتر از رژیم فاسد آمریکا نیست، طرفداران برجام نباید به حمایت‌های لفظی کشورهای اروپایی دل‌خوش کنند، اتحادیه اروپا مخالفت با ملت ایران با آمریکایی‌ها هم‌پیمان است، غیر اعتماد بودن اروپا در پایبندی به توافق هسته‌ای و برجام نباید فراموش شود.

خطیب جمعه ایلام تصریح کرد:  اروپایی‌‌ها در سیاست‌های خصمانه و تجاوزکارانه و خیانت و جنایت‌ها و در مجموع سیاست‌های آمریکایی‌ها هماهنگ و ید واحده هستند، غیر قابل اعتماد بودن آمریکا که حامیان سرسخت برجام نیز به آن اذعان دارند و به آنم اعتراف می‌کنند از روی سابقه عهدشکنی ، جنایت‌ورزی و زیاده‌خواهی کشورهای غربی به ویژه رژیم مستکبر آمریکا کاملا روشن بوده و بارها مورد هشدار رهبر حکیم انقلاب و دلسوزان نظام و کشور قرار گرفته است. 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی یادآور شد: اروپایی ها در طول 38 سال انقلاب همواره در کنار دشمنان نظام و ملت ایران قرار گرفته است، در دوران جنگ تحمیلی به رژیم بعثی عراق بیشترین کمک‌های نظامی و مالی کردند و کشور فرانسه همواره پناهگاه ضد انقلاب و فراریان چنگال عدالت بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا در ادامه تحریم‌ها و فشار به ملت ایران هماهنگ و بدون اختلاف عمل می‌کنند، مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور ما باید متوجه توطئه و نقشه‌های شوم چهار کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای و برجام باشند، اروپایی‌ها در سیاست‌های راهبردی سیاسی در منطقه و جهان با آمریکای متجاوز و جانی هماهنگ و همگرایی دارند.

این مدرس حوزه عنوان داشت: مقامات غربی به ویژه فرانسوی‌ها از قدرت روز افزون دفاعی و موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند ما دغدغه داریم ، آمریکا و انگلیس و فرانسه تولید انبوه بمب‌های اتمی را برای کدامین نبرد تدارک دیده‌اند، بنابراین مسؤولان دولتی به تبعیت از رهبری معظم انقلاب در برابر شرارت و گستاخی و زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا ایستادگی کرده و انقلابی عمل کنند.

امام جمعه ایلام در پایان خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت: ورود کالای قاچاق و واردات بی‌رویه مانع تحقق اقتصاد مقاومتی و از مصادیق بارز فتنه اقتصادی است ، متاسفانه در داخل جریان‌های سیاسی که بستر نفوذ‌های اقتصادی دشمن هستند با تمام وجود هم قسم شده‌اند که شعار راهبردی و مهم اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی روی زمین بماند و اجرایی نشود. اقتصاد مقاومتی باید شعار اصلی مسؤولان باشد و شعار اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی با همراهی مردم و کمک مردم اجرایی می‌شود، اقتصاد مقاومتی باید مردمی شود و راهی جز برای حل مشکلات اقتصادی مردم باقی نمانده است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات