۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۳۴۰۱۲
بامداد امروز صورت گرفت؛

وداع ندبه کنندگان جمکران با شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو»

ندبه کنندگان مسجد مقدس جمکران بامداد امروز در مراسم دعای ندبه با ندای لبیک یا زینب(س) و لبیک یا حسین(ع) پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» را تشییع و با او وداع کردند.
شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران بامداد امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در شبستان کربلای این مسجد مقدس برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم معنوی با حضور پرشور ندبه کنندگان در غم غیبت امام زمان(عج) با حضور پیکر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که یکی از آرزوهای شهدا باز شدن راه کربلا بود، گفت: هر یک از زائران اربعین، زیارت سال جاری را به نیابت از یک شهید انجام دهند تا شهدا هم شفیع او باشند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این که داعش سبب رسوایی آمریکا و اسرائیل شد، افزود: رهبر معظم انقلاب فتنه های داخلی را در نطفه خفه کردند و در منطقه هم به گونه ای عمل کرده اند که سران استکبار و اروپا به ناتوانی خود در منطقه در برابر ایشان اذعان کرده اند.

وی مهمترین بخش سخنان خود را به تشریح شرایط پیروزی در امتحانات الهی تخصیص داد و گفت: حق تقدم در فهم، عمل و حیات، سه حقی است که باید نسبت به امام و ولایت فقیه رعایت شود تا در امتحانات الهی پیروز شویم؛ همانطور که حدود 40 سال است مردم حافظ و پشتیبان ولایت بوده اند و کوچکترین خدشه ای به این نظام مقدس وارد نشده است.

گفتنی است، شهید «مصطفی نبی‌لو» متولد سال 1345 و از رزمندگان دفاع مقدس بود که در چهارمین اعزام به سوریه، توسط تک‌تیراندازان تکفیری در لاذقیه به شهادت رسید.

براساس این گزارش، این شهید بزرگوار از ساکنان پردیسان قم و دایی شهید مدافع حرم «مسعود عسگری» بود که به‌عنوان مستشار نظامی، مسؤولیت محور مهندسی رزمی در بخشی از جبهه سوریه را به‌ عهده داشت.

لازم به ذکر است که وی پیش از این در جبهه سوریه در سال 95 از ناحیه شکم مجروح شده و در شمار جانبازان مدافع حرم نیز جای گرفته بود؛ از این شهید والامقام سه فرزند به یادگار مانده است.

گفتنی است، شهید نبی‌لو پیش از اعزام به‌عنوان پیام خداحافظی نوشته بود:

آن‌قدر در می‌زنم این خانه را

تا ببینم روی صاحب خانه را

سلام علیکم

به‌لطف خداوند باری‌تعالی مجدداً برای آستان‌بوسی و خدمت عمه سادات و سه‌ساله اباعبدالله الحسین پذیرفته شدم. لذا از تمامی عزیزان حلالیت می‌طلبم و دعاگویتان خواهم بود. والعاقبةُ للمتقین.

عبد تواب خدا مصطفی نبی‌لو

در پایان خاطرنشان می شود که مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو»، صبح امروز پس از قرائت دعای ندبه با نوای حاج عباس حیدرزاده، با حضور پرشور منتظران و ندبه کنندگان امام زمان(عج) و با ندای لبیک یا زینب(س) و لبیک یا حسین(ع) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات