۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۹۶۲
آيت الله نمازي:

مجمع خيرين سلامت از فعاليت هاي علمي و پژوهشي غافل نشود

نماينده ولي فقيه در كاشان تشكيل مجمع خيرين سلامت را داراي آثار و بركت زيادي خواند و گفت: مجمع خيرين سلامت نبايد از فعاليت هاي علمي و پژوهشي غافل شود.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار حسينعلي شهرياري دبيرکل مجمع خيران سلامت کشور، مجمع خيرين سلامت را يكي از كارهاي مبارك و سبب آرامش خاطر رهبر معظم انقلاب و مردم دانست و گفت: انسان تا زماني كه مبتلا به بيماري نشود نمي تواند موقعيت بيماران را درك كند.

وي تشكيلات خيرين را تشكيلات بزرگي در راه خدمت به بيماران خواند و افزود: وقتي نظام حاكميت متصل به مبدا وحي باشد، همه مشكلات و سختي هاي سد راه مي تواند سازنده باشد و مشكلات و سختي ها به جاي بازدارندگي، سازندگي دارد.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه ايران اسلامي 8 سال دفاع مقدس را با تمام مشكلات و سختي ها و شهادت جوانان خود با پيروزي پشت سرگذاشت و امروز شهدا عامل بازدارندگي و سرمايه بزرگ براي حفظ نظام و انقلاب اسلامي هستند، عنوان كرد: دفاع مقدس كه انقلاب اسلامي را بيمه كرد داراي آثار و بركات و دستاوردهاي زيادي بود.

نماينده ولي فقيه در كاشان سختي و مشكلات را عامل تكامل انسان خواند و ادامه داد: مبدا اصلي طلا از كوه ها و خاك است كه تنها چند درصدي از آن ممكن است طلا باشد، از اين رو تا زماني كه خاك است هيچ ارزش و اعتباري ندارد اما زمانيكه دركوره حدادي بعد از داغ شدن چندين هزار درجه حرارت ناخالصي هاي آن گرفته شد حاصل آن طلاي ناب است كه خودش را نشان مي دهد و همه را جذوب خود مي كند.

وي افزود: انقلاب اسلامي ايران نيز براي رسيدن به اهداف خود كه همان اتصال به حكومت امام عصر است بايد از سختي‌ها و مشكلات و تحريم هاي پيش رو استقبال كند، چرا بحث تحريم از شعب ابيطالب آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است و چيز تازه اي نيست و اين درحالي است كه رهبري براي مقابله با تحريم ها تدابيري را اتخاذ مي كند اما مسؤولان با احتياط عمل مي‌كنند.

آيت الله نمازي گفت: همانگونه كه در عرصه دفاع از حرم جوانان زيادي تربيت مي شوند، در عرصه اقتصادي نيز با استفاده از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي جواناني تربيت مي‌شوند كه عامل بالندگي اقتصاد كشور مي شوند.

وي مشكلات سلامت را جهاني خواند و آن را تنها ويژه كشور ايران ندانست و افزود: مشكلات سلامت و افزايش بيماري هاي گوناگون و ناشناخته در سطح جهان با آن دست به گريبان هستند.

آيت الله نمازي گفت: اسلام در بحث سلامت حرف هاي زيادي براي گفتن دارد اما به دليل برخي از مسائل اين بخش با مشكلاتي روبرو است، اما مطمئن باشيد مشكلات نمي تواند نظام را از پا دربياورد.

وي تشكيل مجمع خيرين سلامت را داراي آثار و بركت زيادي خواند و گفت: مجمع خيرين سلامت نبايد از فعاليت هاي علمي و پژوهشي غافل شود چرا كه اسلام در بحث سلامت در آيات و روايات حرف براي گفتن زياد دارد و بايد احكام اسلامي را از آيات و روايت استخراج و براي پيشگيري از بيماري به مرحله اجرا گذاشت.

نماينده ولي فقيه در كاشان، برلزوم تعريف شرح وظايف براي مجمع خيرين، گفت: مجمع خيرين سلامت داراي يك ميدان عملياتي بنام پشتيباني از بيماران نيازمند ويك ميدان علمي است كه در پشتيباني از وزارت بهداشت و درمان در عرصه هاي جديد بايد اهتمام داشته باشد.

آيت الله نمازي در ادامه اخلاص در كار را مهم خواند و افزود: خداوند لباس خدمت را بر اندام ما پوشانيده است تا براي خدا و خلق خدا فعاليت كنيم و از هرگونه تلاش براي شهرت و تظاهر و ريا دوري كنيم، چرا كه هيچ كالايي مانند اخلاص در بازار عمل ناياب و كساد نيست، چون انسان گرفتار هواهاي نفساني است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات