۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۳۳۹۱۲

همایش «حبیب دلها» در قم برگزار شد

همایش «حبیب دلها» همزمان با پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی در قم برگزار شد.
رونمایی از هفتمین جلد کتاب «حبیب دلها»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «حبیب دلها» پیش از ظهر امروز به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این همایش، از هفتمین جلد از کتاب «حبیب دلها» که نوشته رضا لک زایی است، رونمایی شد.

سردار جواد ملکی رییس مرکز تعالی معنوی کوثر قم در این همایش گفت: وقتی که فردی سیلی می خورد، عربده می کشد، امروز ترامپ عربده کشی می کند؛ امام راحل ما را متحول کرد و ما به اینجا رسیده ایم؛ ما از نظر اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیستیم  و 180 درجه با قبل تغییر کرده ایم و این مسأله باید گفته شود.

وی با بیان این که امروز صهیونیست بر آمریکا تسلط دارد، اظهار داشت: اروپا و آمریکا را صهیونیست اداره می کنند؛ در آمریکا تا فرد رییس جمهور متعهد به صهیونیست نباشد، ریس جمهور نمی شود؛ در اروپا نیز همینطور است، تکلیف امروز ما، آگاه سازی مردم به صورت اعم و آگاه سازی جوان به صورت اخص است.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی برادر سردار شهید لک زایی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: چند بار به خوابم آمده و می گفت که من زنده هستم و از دنیا نرفته ام، وقتی که پیکر این شهید را دیدم، با خود گفتم چه صحنه هایی در هنگام شهادتشان پیش آمده که خوشحالی زاید الوصفی در چهره شان وجود داشت که با لبخند به شهادت رسیده است؛ حتی پس از غسل دادن شهید باز هم لبخند بر لبان ایشان جاری بود.

وی افزود: وقتی که یاد شهدا می کنیم برای این است که به خود و عملمان و کارنامه اعمالمان بیندیشیم؛ شهدا اگر به یاد معاد بودند و برای روز آخرت عمل کردند، به مقام رضا رسیدند.

در ادامه، رضا لک زایی نویسنده کتاب «حبیب دلها» با اشاره به چاپ هفتمین جلد از کتاب «حبیب دلها» افزود: دنبال شخصی می گشتیم که مصاحبه های مربوط به این شهید را انجام دهد و مقالات و پایان نامه های شهید را جمع آوری کند، به هر کسی گفتیم قبول نکردند، برای دفتر حبیب دلهای یک که مطالب آماده شد، مقداری از مطالب اضافه مانده بود که تصمیم گرفته شد تا برای جلد بعدی کار شود، در خواب از شهید پرسیده بودند که این کتاب تا 10 جلد منتشر می شود؟ شهید جواب مثبت داده بود، و این خواب تعبیر و تا کنون هفت کتاب آن منتشر شده است و سه جلد دیگر نیز به چاپ خواهد رسید.

وی گفت: این کتاب شامل سه بخش درباره شهید، سخن همرزمان شهید و سخن دیگران درباره سردار شهید حبیب لک زایی است./822/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات