۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۳۳۷۳۸
اربعین؛

اربعین حسینی نماد عظمت و اقتدار شیعیان جهان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت اجتماع بزرگ اربعین، گفت: اجتماع میلیونی اربعین حسینی نماد عظمت شیعیان و امت اسلامی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز

حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: مسلمانان در اربعین حسینی علی رغم مشکلات موجود و سختی های بسیار راه، خودشان را به کربلا و حرم امام حسین (ع) می رسانند و همه حول یک محور در این گردهمایی عظیم شرکت می کنند که این مسأله نمایانگر عظمت شعیان و مسلمانان است.

وی افزود: تمامی مسلمانان و زائران اربعین از امام حسین (ع) درس ایثارو شهادت آموختن و بدون ترس از تهدیدات دشمنان با حضور میلیونی خود در کربلا و نجف، اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان می کشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز اجتماع بزرگ اربعین را یک همدلی ارزشمند انسانی دانست و اظهار داشت: حضور مردم بیش از 30 کشور دنیا با فرهنگ ها و آداب مختلف، و تجمع آنها در یک روز و یک مکان، همدلی و یکپارچکی انسانی و امت اسلامی را نمایان می کند و تبادل فرهنگی ملتهای مختلف را نیز به همراه دارد.

حجت الاسلام مسعودی به ارادت خالصانه مسلمانان به اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: مسلمانان به یاد اسرای کربلا، با پای پیاده سختی های مسیر پیاده روی را تحمل می کنند تا جلوه ای از همبستگی و مبارزه با کفر را به دینا نمایش دهند.

وی هدف امام حسین (ع) در قیام عاشورا را رضایت خداوند عنوان کرد و بیان کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفایش با یاد خداو به سبب جلب رضایت حضرت باری تعالی در صحرای کربلا، با لب تشنه مقابل یزیدیان ایستادگی کردند و با آنها مبارزه کردند که این مسئله رمز ماندگاری قیام عاضورا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز ولایت مداری را رمز دیگر نهضت عاشورا دانست و ابراز داشت: یاران با وفا و شجاع امام حسین(ع) با اخلاص کامل و با تمام وجود خود در رکاب اباعبدالله الحسین شمشیر زدند وتا لحظه شهادت تردیدی در این کار با عظمت خود نداشتند که این نشانه ولایت مداری آگاهانه یاران امام بود.

وی با انتقاد از پیاده روی ها در داخل کشور به یاد پیاده روی اربعین، گفت: طبق روایات، پیاده روی اربعین تنها باید از کربلا تا نجف باشد و برخی پیاده روی هایی که در داخل کشور انجام می شود و با عنوان پیاده روی اربعین تلقی می شود درست نیست زیرا سبب ایجاد انحرافات خواهد شد و به این پیاده روی عظیم و معنوی آسیب وارد می کند.

حجت الاسلام مسعودی با بیان اینکه علما و بزرگان دین از گذشته تا کنون در این پیاده روی عظیم شرکت می کردند، بیان کرد: در زمان صدام ملعون، پیاده روی با مشقت های فراوان انجام می شود و خطرات فراوانی جان زائران را تهدید می کرد اما به یاری خداوند امروز این پیاده روی با آزادی کامل و فراغ بال از سوی مسلمین صورت می گیرد و خاری است به چشمان دشمنان کوردل که قصد کمرنگ کردن این اجتماع عظیم را دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرزدر پایان با تاکید بر اهمیت زیارت اربعین گفت: در برخی روایت علامات شیعه را پنج چیز دانسته اند که یکی از آنها زیارت اربعین است که نشان دهنده جایگاه بالای زیارت اربعین در دین دارد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات