۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۳۳۷۱۲
با سخنرانی آیت الله اعرافی؛

سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب قم با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور صبح امروز برگزار شد.
آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه و با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به فعالیت های این مرکز آموزشی عنوان کرد: راه اندازی دانشگاه ادیان و مذاهب از 23 سال پیش پیگیری شد و امروز در جایگاهی قرار داریم که حتی خودمان فکر نمی کردیم به این شکل گسترده از این دانشگاه استقبال شود.

وی افزود: فازغ التحصیلان این دانشگاه در مراکز و نهادهای مهم کشور در حال خدمت هستند که این موضوع نشان دهنده احتیاج شدید به گفتمان دانشگاه ادیان و مذاهب است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: تنها دانشگاه مطالعات زنان در ایران دانشگاه ادیان و مذاهب است و با توجه به اهمیت حضور زنان که جزء جدایی ناپذیر کشور محسوب می شوند، به این موضوع مهم پرداخته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به جمله امام خمینی(ره) پیرامون نقش زنان در جامعه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که اگر بزرگترین انسان روی زمین یعنی پیامبر(ص) به بالاترین مقام یعنی معراج دست یافت؛ باید بدانیم که مرد از دامن زن به معراج می رود و این نشان دهنده اهمیت حضور زن است.

وی ادامه داد: شیعه پیرو منطق، گفت‌و‌گو و تعقل است و باید تلاش شود تا این گفتمان به خوبی ترویج شود.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: شاید خشونت، بی رحمی، سنگدلی و قساوت داعش سبب گرایش به دانشگاه ادیان و مذاهب شده است چراکه ما مروج رحمت، منطق، تعقل و تفاهم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان خاطرنشان کرد: در تشیع هیچگاه فکر یا فرهنگی جز گفت‌و‌گوی مسالمت آمیز وجود نداشته و همین موضوع نیز سبب بالندگی و ترویج فرهنگ غنی شیعه شده است.

در ادامه این مراسم آیت الله اعرافی در سخنانی به تبیین ضرورت تدوین فقه در چهار سطح بشری، میان ادیان، میان ادیان توحیدی و میان مذاهب اسلامی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در جهان اسلام شاهد قرائت ها و تفاسیر گوناگونی از اسلام هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی و شیعی بهترین گفتمان موجود در جهان اسلام است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات