۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۳۳۶۸۳
بطحايي:

اميدواريم هرچه سريع تر مشكل واريز حقوق حق التدريسي ها حل شود

وزير آموزش و پرورش در مورد حقوق معلمان حق التدريسي گفت: با عنايتي كه دولت به آموزش و پرورش دارد اميدواريم در اين شرايط سخت موضوع حقوق حق التدريسي ها حل شود.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد پرداخت حقوق معلمان، گفت: در مورد پرداخت حقوق حق التدريسي ها اقداماتي صورت گرفته و این موضوع به خزانه داري رفته است.

وي ادامه داد: امروز شوايط خزانه داري دشوار است و اين دشواري هم منحصر به آموزش و پرورش نيست و تقريبا همه دستگاه هاي كشور را در بر مي گيرد، با اين وجود با عنايتي كه دولت به آموزش و پرورش دارد اميدواريم در اين شرايط سخت موضوع حقوق حق التدريسي ها حل شود.

لازم به ذكر است كه سخنگوی دولت در نشست خبری هفته گذشته خود با خبرنگاران از برخي افراد به خاطر نداشتن منابع مالي و بيان مكرر آن واكنش نشان داد و  اين موضوع را گرا دادن به خارجي ها عنوان كرد.

وزير آموزش و پرورش  در پا سخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت دختر دانش آموز ارومیه‌ای و بررسی پرونده او، يادآور شد: بازرس آموزش و پرورش اروميه در آخرين گزارش خود كه ديشب به دست بنده رسيد نشانگر اين است كه مراجع رسمی به صورت رسمی این تعرض را تأیید نکرده‌اند، شايد هم اين موضوع در سطحي كه در اين شهر شايعه شده نبوده است.

بطحايي تأكيد كرد: بي حرمتي انجام شده اما موضوع تعرض هنوز تأييد نشده و همچنان منتظريم كه مراجع رسمی نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام کنند.

وي افزود: وظيفه ما اين است كه با اينگونه اتفاقات مقابله كنيم و حتي كوچكترين بي حرمتي را به شخت ترين شكل پاسخ دهيم، البته اتفاق مدرسه اروميه هم قابل توجيه نيست زيرا معلمان نيز از حيث عاطفي دچار مشكل شدند.

وزير آموزش و پرورش ابراز داشت: بنده طي روزهاي گذشته سعي كردم با تماس هاي تلفني مكرر به معلمان دلجويي بدهم تا آرامش آنها كه لازمه كارشان هست بهم نريزد، به هر حال اين اتفاق تلخ براي معلمان قابل توجيه نيست و از اين رو ما نیز تأکید می کنیم که با کوچکترین تخلفی که انجام شده باشد بزرگترین برخورد را خواهیم كرد.

بطحايي در زمينه علت دريافت هزينه اضافه در برخي مدارس غيرانتفاعي كشور خاطرنشان كرد: براي اين كار ما در وزارتخانه در مورد دريافت شهريه و هزينه هاي مختلف الگويي را تنظيم كرده ايم كه به مدارس غيرانتفاعي نيز ارسال شده است و از اين جهت همه آنها موظف به اجراي آن مي باشند.
 
وي در مورد نوع نظارت اين وزارت خانه بر روي اين موضوع نيز گفت: اگر در اين راستا تخلفي در برخي مدارس صورت گيرد كه مي دانيم امروز اين تخلف رخ داده است و گزارشات آن به دست ما هم رسيده است قطعا پيگيري و برخورد مي كنيم.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه اگر تخلفی از سوی مدارس غیرانتفاعی مشاهده شود نيازمند گزارش والدين به ادارات آموزش و پرورش هستيم تصريح كرد: اراده ما براين است كه با اين موضوع به جديت برخورد كنيم و چنانچه شهريه اي خارج از استانداردها گرفته شده حتما به خانواده ها باز مي گردانيم.

بطحايي در پايان گفت: تلاش ما براين است که خدای ناکره اجحافی در حق کسی صورت نگیرد./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات