۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۳۳۶۶۴
آیت الله نوری همدانی:

همه امت های اسلامی در برابر میانمار مسؤول هستند

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی گفت: در دنیای کنونی مستکبران و سلطه گران به نام حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مستقل و اسلامی را می کوبند.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات امیرمؤمنان در نهج البلاغه، گفت: در آموزه های دینی و نهج ابلاغه تأکید شده که ظلم، فقر و جهل نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

وی افزود: اسلام می فرماید مسلمانان باید چنین جامعه ای داشته باشند و اگر اینگونه نباشد کوتاهی به عمل آمده است، هر اندازه ظلم، جهل و فقر در جامعه ای وجود داشته باشد سبب انحطاط و تنزل آن جامعه خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که به جای ظلم، عدل باید در سراسر جامعه اسلامی وجود داشته باشد، اظهار داشت: به جای جهل باید علم در جامعه بوده و به جای فقر باید تمکن مالی وجود داشته باشد، در این صورت جامعه اسلامی برومند و باشکوه خواهد شد.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان می فرماید خدا از علما عهد و پیمان گرفته که با ظالم مبارزه و از مظلوم حمایت کنند، در سیره زندگانی امیرمؤمنان می بینیم که حتی کوچکترین ظلمی انجام ندادند و فرمودند قسم به خدا اگر هفت اقلیم زمین با آنچه در بر دارد به من بدهند در برابر این که از دهان مورچه پوست جویی را بگیرم این کار را نخواهم کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام عنایت بسیاری نسبت به حقوق مسلمانان به یکدیگر دارد، ابراز داشت: حق های مهمی بر گردن مسلمانان نسبت به یکدیگر وجود دارد اما چون می گفتند مستحاب است به خوبی برای مردم تبیین نشده است، اگر این حقوق برای جامعه بیان می شد وضع جامعه اینگونه نبود.

وی عنوان کرد: در دنیای کنونی مستکبران و سلطه گران به نام حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مستقل و اسلامی را می کوبند، امروز در میانمار به مسلمانان ظلم های بسیاری می شود که همه امت اسلام در برابر آن مسؤول هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید در برابر سلطه گران و ظالمان ایستاد، مستکبران در سراسر دنیا افراد بی گناه را به خاک و خون می کشند اما ایران را متهم می کنند که حقوق بشر را رعایت نمی کند، امروز محتاج فهمیدن و استفاده از آموزه های دینی در دنیا هستیم./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات