۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۵۶۷
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

پژوهش راهگشای بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه پژوهش راهگشای بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است، گفت: فعالیت های پژوهشی باید در مسیرهایی که دغدغه روز مردم است ورود پیدا کند.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با تبریک به طلابی که در استان مرکزی دغدغه پژوهش و تحقیق دارند، بیان کرد: حوزه علمیه استان مرکزی امروز موفقیتی را کسب کرد و آن تایید و اعتبارسنجی ارزیابی های استان مرکزی نسبت به آثار برگزیده در جشنواره علامه حلی است و خوشبختانه تمامی آثار در شورای سیاست‌گذاری قم پذیرفته شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه که شورای سیاست گذاری در سه مرحله تشکیل می شود، افزود: اولین مرحله اجازه برگزاری جشنواره است که  در مهر ماه سال گذشته این موفقیت کسب شد و جشنواره پژوهش شروع به کار کرد.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: در مرحله بعد باید تعداد آثار ارسالی به حد نصاب برسد و در این بخش آثار استان مرکزی به۴۰۰ اثر رسید.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی افزود: مرحله بعد اعتباربخشی و تعیین میزان علمی بودن مقالات است که امروز به سرانجام رسیده و این موفقیت حاصل شد.

با بیان اینکه پژوهش راهگشای بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است، گفت: فعالیت های پژوهشی باید در مسیرهایی که دغدغه روز مردم است ورود پیدا کند، تا حوزویان برای آن ها راهکار ارائه داده و بتوانند مشکلات را مرتفع کنند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه  در اعتبارسنجی سطح علمی اساتید ارزیاب نیز ارزیابی می‌شود، گفت: مقالاتی که از سوی طلاب سطح ۳ و ۴ نوشته می شوند، سال آینده توسط اساتید ارزیاب سطح چهار و دکتری داوری خواهند شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم که با همکاری اساتید استان مرکزی، طلاب را راهنمایی کرده و به رشد و بلوغ فکری، پژوهشی و علمی برسیم.

وی با اشاره به مراسم دیگری که در قم با عنوان کارگروه بررسی کانون های علمی طلاب برگزار شد، بیان کرد: طرح برگزاری کانون های علمی در حوزه های علمیه به صورت متنوع علمی و گروه بندی آنها به شکلی که طلاب در مدارس جز یک گروه علمی شده و هر کس بر اساس انگیزه، سلیقه و راهکار خود یک رشته را از ابتدا انتخاب کرده و رشد کنند، بررسی شد.

حجت الاسلام مرادی به تعیین اساتید سرگروه برای اجرای این برنامه اشاره کرده و گفت: باید اساتید سرگروهی برای برقراری ارتباط با طلاب و فراهم کردن شرایط برای اقدامات پژوهشی و شرکت  در کنگره، نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی تعیین شوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به جلسه دیگری که در راستای کارگروه بررسی طرح تقویم پژوهشی پیشنهادی استان مرکزی در قم برگزار شد، بیان کرد: زمانی که  آیت الله اعرافی به استان مرکزی و حوزه علمیه خاتم الانبیاء (ص) تشریف آورند، (طرح تقویم پژوهشی ) تقدیم ایشان شد و پس از مراجعت مدیر حوزه علمیه کشور به قم  طرح پیشنهادی تقویم پژوهشی را به معاونت پژوهش ستاد به منظور بررسی بیشتر ارسال نموده اند و در کارگروهی درمعاونت پژوهش ستاد در قم برای بررسی تقویم جامع طرح های پژوهشی سه ساله در پایه های ۱ ، ۲ و ۳ دعوت به عمل آورده بودند و در این کارگروه، طرح بررسی شده و نقاط قوت طرح تقویم پژوهشی پیشنهادی استان مرکزی در قم احراز شد.

وی با بیان اینکه این طرح در مدارس علمیه اراک به صورت آزمایشی در حال انجام است، افزود: با این طرح، یک نظام هماهنگ آموزش مهارتهای پژوهشی برای طلاب در نظر گرفته شده است و هدف ما از این طرح، تربیت محقق و نویسنده برای آینده جهان تشیع است.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: طرح تقویم پژوهشی تمامی مهارت های آموزشی که طلاب حوزه علمیه تا پایه سطح یک نیاز دارند را مطرح کرده و زمان بندی می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: طرح تقویم پژوهشی تمامی مهارت های آموزشی طلاب حوزه علمیه برای اولین بار در کل کشور انجام شده است و به صورت آزمایشی در مدرسه علمیه آشتیان و امام مهدی(عج) اراک اجرا شد.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه حوزه علمیه جهت بهره مندی آزمایشی و داوطلبانه از تقویم پیشنهادی نیازمند همکاری مدیران مدارس است، افزود: این برنامه سه ساله؛  دو ساعت در هفته در مدارس علمیه اجرایی شده است و در نهایت طلاب پس از آموزش، توانایی نوشتن مقاله را پیدا خواهند کرد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات