۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۳۳۵۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خبر داد؛

اوقاف البرز پذيراي ۳۴۰ هزار زائر اربعين در کشور عراق

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: پیش بینی شده در اربعین حسینی امسال ۳۴۰ هزار نفر از زائران حسینی در موکب حضرت علی‌ بن ابیطالب(ع) اداره كل اوقاف استان البرز مورد پذیرایی قرار گرفته و به آن ها خدمات ارائه شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: براساس گزارش های دریافتی از استقبال عظیم مردم عاشورایی کشورمان در خصوص حضور پرشور و شعور در اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، امکانات و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران از سوی استان البرز ارتقاء یافت تا بتوان سریعتر و مطلوبتر به زائران حسینی خدمات پذیرایی و اسکان ارائه کرد.

خروج 5 کامیون کالاهای مورد نیاز موکب ها از مرز کشور

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: پیش بینی شده است در اربعین حسینی 340 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در موکب اداره كل اوقاف استان البرز مورد پذیرایی قرار گیرند و به آن ها خدمات ارائه شود.

حجت الاسلام صالحی گفت: در حال حاضر 5 کامیون حامل کالاهای مورد نیاز موکب ها، از مرز کشور خارج شده اند و قرار است اقلام دیگردر مدت زمان امروز و فردا از مرز کشور به سمت کربلا و نجف اعزام شوند.

وی با اشاره به خدمات موکب های استان البرز، خاطرنشان كرد: در ایام فعالیت این موکب ها علاوه بر خدمات اسکان، غذای گرم، میان وعده، چای، آب  سایر وسایل پذیرایی به زائران داده می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه از موکب داران با تجربه استان البرز در این زمینه استفاده شده است، بیان کرد: موکب های استان البرز در اربعین حسینی با نام علی ابن ابیطالب (ع) برپا می شود.

پخش اقلام فرهنگی در بین زائران اربعین حسینی

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: هزینه برپایی موکب در اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) از طریق نذورات نقدي و غير نقدي مردمی و موقوفات مرتبط تامین شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان البرز موکب های خود را در شهر نجف به مدت یک ماه داير خواهد كرد و به زائران خدمت ارائه می کند.

حجت الاسلام صالحی همچنین به اقلام فرهنگی موکب ها اشاره کرد و افزود: 100 هزار سربند یا حسین (ع) و 20 هزار پرچم لبیک یا حسین (ع) از سوی موکب ها به زائران داده می شود تا اجتماع عظیم حسینی در اربعین جلوه زیباتری برای جهانیان داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان، ابراز داشت: تعداد زیادی بروشور و 500 متر بنر به زبان های فارسی،عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، کردی و اردو برای خیر مقدم به زائرین حسینی طراحی و چاپ شده است.

به گزارش رسا، موکب علی ابن ابیطالب (ع) استان البرز در صحن حضرت زهرا (س) در متراژ 1200 مترمربع راه اندازی خواهد شد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات