۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۵۲۵
رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی:

مرزهای شرق کشور در حال خالی شدن است

رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: مرزهای شرق کشور در حال خالی شدن است و این زنگ ناامنی برای داخل کشور است.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در نشست فراکسیون ولایی با دکتر اردکانیان، وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که رشته تخصص و کار جنابعالی در رشته آب است، اظهار داشت: متأسفانه مسأله آب که در حال حاضر کشور را با بحران مواجه ساخته در زمان آقای چیت چیان به آن توجهی نشد و امیدوارم که شما در این زمینه موفق باشید.

وی گفت: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  شورای اسلامی که شما نیز حضور داشتید  مطالبی را  بیان کردم که منطقه شرق کشور کمربند امنیت کل کشور است و مهاجرت گسترده ای از روستاها به شهرها صورت می گیرد و این زنگ خطری برای امنیت کل کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در منطقه شرق کشور تراکم جمعیت کمی داریم، افزود: به خاطر کم آبی و خشکسالی های ۱۸ ساله استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و بخش‌های دیگر کشور دچار مهاجرت های وسیع هستند در استان خراسان جنوبی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد روستاییان در سال های گذشته مهاجرت کردند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مرزهای شرق کشور در حال خالی شدن است، اظهار کرد: این زنگ ناامنی برای داخل کشور است و سؤال ما از شما( وزیر پیشنهادی نیرو) این است که برای بی آبی و بحث انتقال آب چه اقداماتی انجام خواهید داد.

وی تصریح کرد: باید به طور صحیح شفاف بیان شود که برنامه شما برای این موضوعات و اجرای آن چیست و طی چه مدتی می خواهید اجرا کنید؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد آقای چیت چیان وزیر سابق نیرو، گفت: در سال گذشته شاهد بودیم که وزارت نیرو  اعلام کرد و رسانه ها هم منعکس کردند که باروری ابرها در استان های آذربایجان شرقی و غربی در حال انجام است و متاسفانه استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و برخی استان های دیگر فراموش شده بودند آیا در دوران شما هم شاهد این تبعیض ها خواهیم بود.

حجت الاسلام عبادی در پایان خواستار توجه وزارت نیرو به نوسازی شبکه آبرسانی  و استفاده بهینه فاضلاب شد./۸۸۰/د103/ب1

ارسال نظرات