۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۴۱۸
پیشکسوت نشر حوزه تاریخ:

مطالعه تاریخ بهترین درس را به ما می‌دهد

منصوره اتحادیه درباره آثار مطالعه تاریخ گفت: ما با مطالعه آن از گذشته آگاهی پیدا می‌کنیم و هرچه بیشتر از گذشته بدانیم به آب و خاکمان بیشتر علاقه‌مند خواهیم شد.
منصوره اتحادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصوره اتحادیه تاریخ‌نگار و پیشکسوت نشر حوزه تاریخ بعدازظهر دیروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت وی در سرای کتاب برگزار شد ضمن تشکر از خانه کتاب به مناسبت گرفتن این بزرگداشت اظهار داشت: در هر جامعه‌ای دانستن تاریخ یک ضرورت است، زیرا این آگاهی باعث شناخت روابط با سایر جوامع می‌شود.

وی ادامه داد: تاریخ در جنبه‌های مختلفی اعم از کاربردی و احساسی مهم به شمار می‌آید، بنده بعد از 35 سال تحقیق و تألیف متوجه شدم که در این سال‌ها در چه ماجراهای هیجان‌انگیزی حضور داشتم.

این تاریخ‌نگار یادآور شد: با مطالعه تاریخ ما متوجه می‌شویم در طول تاریخ چه افراد بزرگی وجود داشتند و چه وقایعی در برهه‌های مختلف رخ داده است. با مطالعه تاریخ خیلی از چیزها را احساس می‌کنیم.

خانم اتحادیه تأکید کرد: در همان ابتدای کار خود با آغاز کار نشر تاریخ به مجموعه‌‌هایی از اسناد و خاطرات رجال دسترسی پیدا کردم که بسیاری از این اسناد و خاطرات بعدها به صورت خام و یا در قالب کتاب  عرضه شد.

وی افزود: هدف ما در چاپ کردن کتاب‌های تخصصی این بود که مردم نسبت به شرایط کشور، روابط سیاستمداران، روابط خارجی و آداب و رسوم آشنایی پیدا کنند.

پیشکسوت نشر حوزه تاریخ با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ بنده "خاطرات حسینقلی‌خان" است، خاطرنشان کرد: این کتاب مجموعه‌ خاطرات و مکاتبات حسینقلی‌خان است که نخستین کتاب بنده در نشر تاریخ بود.

اخانم تحادیه گفت: یکی دیگر از کتاب‌های ما که در همان ابتدای کار چاپ شد کتاب "دارالخلافه تهران" بود. این کتاب در شناخت جوانب مختلف تهران بسیار حائز اهمیت بود و این کتاب سیر تحول شهر تهران در دوره‌های مختلف را به خوبی نشان می‌دهد.

وی «صرافی و صرافان»، «امنیت شهر» و «زندگی سیاسی رضاقلی‌خان نظام‌السلطنه» را از دیگر آثار خود معرفی کرد و گفت: تاریخ بهترین درس را به ما می‌دهد زیرا با مطالعه آن از گذشته آگاهی پیدا می‌کنیم و هرچه بیشتر از گذشته بدانیم به آب و خاکمان بیشتر علاقه‌مند خواهیم شد./۸۱۶۳۰۲/ش

ارسال نظرات