۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۳۳۴۱۱
معاون کتابخانه ملی:

نوع نگاه منصوره اتحادیه به آثارش یکی از ویژگی‌های او ست

امیرخانی درباره ویژگی‌های کاری خانم اتحادیه گفت: ایشان در طول فعالیت خود کارهایی را انجام داده که یا برای اولین‌بار صورت گرفته و یا اینکه کس دیگری در آن باره کاری انجام نداده است.
غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی بعدازظهر دیروز در "گرامیداشت دکتر خانم منصوره اتحادیه" از تاریخ‌نگاران و پژوهشگران کشور که در سرای کتاب برگزار شد، با اشاره به اینکه منصوره اتحادیه در کارهای خود در سه موضوع همیشه دغدغه داشت، تصریح کرد: این دغدغه‌ها شامل پرداختن به تاریخ معاصر ایران (یک‌قرن اخیر)، انتخاب شخصیت‌های اصلی بیشتر کتاب‌هایشان از میان خانم‌ها و پرداختن به شهر تهران در جایگاه زادگاه است.

وی ادامه داد: خانم اتحادیه یک تهران‌شناس قهار است که در این زمینه آثار زیادی را هم منتشر نموده است. همچنین در روش تحقیق موضوع برای محقق باید بیشتر اصل باشد و این امر در بسیاری از آثار خانم اتحادیه دیده می‌شود.

معاون کتابخانه ملی یادآور شد: یکی از حسن‌های کار منصوره اتحادیه در تهران‌شناسی این است که با خانواده‌های زیادی در تهران و ایران ارتباط داشته که از آن استفاده‌های زیادی هم کرده است.

امیرخانی با اشاره به آثار معروف خانم اتحادیه خاطرنشان کرد: از آثار ارزشمند ایشان می‌توان به انتشار "خاطرات باقر کاظمی" در پنج جلد اشاره کرد که سند مهمی درباره فعالیت‌های این شخصیت در وزارت امورخارجه و دوره پهلوی است.

وی در پایان با بیان اینکه در آثار خانم اتحادیه نمی‌توان کار ضعیف دید، گفت: نوع نگاه منصوره اتحادیه به آثارش از جمله ویژگی‌های دیگر این تاریخ‌نگار است؛ در واقع ایشان در طول فعالیت خود کارهایی را انجام داده که یا برای اولین‌بار صورت گرفته و یا اینکه کس دیگری در آن زمینه کاری انجام نداده است./۸۱۶/ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات