۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۳۳۳۱۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

واگذاری موقوفات خراسان شمالی به سرمایه گذاران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات استان، گفت: موقوفات خراسان شمالی به سرمایه گذاران واگذار می شود.
حجت الاسلام سیدمحمدجوادرئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام سیدمحمدجوادرئوف سیدنژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست با سرمایه گذاران استان،  با اشاره بر اهمیت مشارکت هر چه بیشتر اداره اوقاف و امور خیریه با سرمایه گذاران، اظهار داشت: مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه با سرمایه گذاران در راستای بهره مندی بیشتر و بهتر از موقوفات استان انجام می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر موقوفاتی در استان وجود دارد که قابلیت و ظرفیت واگذاری به سرمایه گذار را با هدف  انجام فعالیت های مشارکتی دارد که در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برای جذب سرمایه گذار در بحث موقوفات همکاری های لازم را با سرمایه گذاران انجام می دهد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: هم اکنون اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با سرمایه گذاران در زمینه ساخت و ساز مشارکت 50 درصدی  دارند و تعداد 19 موقوفه هم با کاربری تجاری، اداری، زراعی و مسکونی برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده است.

وی با بیان اینکه فرقی ندارد سرمایه گذار شخص حقیقی و یا حقوقی باشد،  ادامه داد: اگر سرمایه گذاری بخواهد در موقوفه ای سرمایه گذاری کند کارشناس با توجه به نقشه و میزان هزینه  موقوفه آن را قیمت گذاری کرده و به این طریق میزان مشارکت اداره اوقاف و سرمایه گذار مشخص می شود.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در حال حاضر در بخش زراعی و صنعتی موقوفه ای با 18 هزار متر مربع  در شهر بجنورد وجود دارد که آماده واگذاری به سرمایه گذار برای استفاده بهتر و مفیدتر از آن است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان شیروان هم برای موقوفه ای با 15 هزار متر مربع در بخش زراعی  و یا موقوفه ای دیگر با دو هزار و 400 متر مربع با کاربری خدماتی و تجاری امکان سرمایه گذاری وجود دارد.    

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفان، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان امانتدار واقفان خیراندیش آماده  هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در زمینه ایجاد اماکن تجاری، فرهنگی، اداری و بهداشتی و درمانی است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از وظایف اداره اوقاف رسیدگی به موقوفات است،  اظهار داشت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی  پنج هزار و 437 موقوفه وجود دارد که از این تعداد فقط یک هزارو 869 موقوفه دارای گردش مالی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات