۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۳۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی:

دروس خارج فقه و اصول به صورت تخصصی برگزار شود

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر لزوم تخصصی شدن حوزه گفت: طلبه باید به صورت تخصصی در دروس خارج شرکت کند نه این که فکر کند پای منبر سخنرانی نشسته است.
حجت الاسلام حسینی آملی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به آغاز سال تحصیلی مراکز تخصصی و فقهی در حوزه علمیه قم حضور و وجود این مراکز را در حوزه لازم و ضروری عنوان  کرد.

استاد درس خارج حوزه افزود: مراکز تخصصی و فعالیت هایی که دارند کافی نیست و نیاز به ارتقا دارد و به همین جهت بنده خودم طرحی را در مورد تخصصی شدن حوزه آماده کرده ام که هنوز به صورت رسمی ارائه نشده است، بنده معتقدم حوزه باید تخصصی شود و حتی طلبه ای که در مسجد اعظم قم سر کلاس درس خارج شرکت می کند.

وی با بیان این که حوزه باید برای طلبه درس خارج برنامه های ویژه ای در نظر بگیرد، گفت: بعد از پایه دهم باید دروس آزاد به گونه ای که طلبه سر هردرسی بخواهد حاضر شود نداشته باشیم بلکه این فرد باید به صورت تخصصی به سخن استاد گوش کند نه این که فکر کند پای منبر نشسته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی تصریح کرد: درست است که برخی برای مراکز تخصصی حوزه اشکالاتی را مطرح می کنند از جمله این که دست طلبه بسته می شود و باید دروس مؤسسه را بخواند ولی بنده معتقدم باز هم تخصصی شدن خوب است و مشکلاتی که دارد نیز قابل تعدیل است.

وی فراهم کردن امکانات مادی و معنوی برای طلاب از سوی مدیریت حوزه را امری مهم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: حوزه با توجه به امکاناتی که دارد باید شرایط تحصیل مناسب برای طلاب را فراهم کند تا حداقل با دغدغه کمتری بتوانند امورات زندگی خود را بگذارنند./1330/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات