۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۳۲۸۶
مدیر حوزه علمیه امام خمینی تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد تفاوت در سبک تبلیغ برای جذابیت منابر

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر ایجاد تفاوت در منابر برای حفظ جذابیت، گفت: برای حفظ حیات اجتماعی امر تبلیغ، مبلغان برای خود سبک ویژه تبلیغی داشته باشند و نسبت به سواد روز جهانی خود را مجهز کنند.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، ظهر امروز در همایش فصلی روحانیان مستقر آذربایجان غربی با تأکید بر افزایش توانمندی تبلیغ در روحانیان، اظهار داشت: تبلیغ دین باید در قالب منبر تأثیر گذار انجام شود.

وی با بیان اینکه امر تبلیغ در شرایط امروز اجتماعی و رقبای مختلف با منابر عادی ممکن نخواهد بود، گفت: ایستادگی در برابر رقبای امروزی دین، نیازمند طرح ریزی برای بهترین منبر است، بنابراین با شناخت رقبا و افزایش توانمندی لازم است تبلیغی مؤثر داشته باشیم.

حجت الاسلام ارجمند خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در ابتدای امر باید متوجه این نکته باشند که خود به چه میزان دینی زندگی می کنند، بزرگترین آفت امر تبلیغ تناقض میان گفتار و عمل مبلغان دینی است، بنابراین معلمان عرصه دینداری باید با عملکرد خود در عرصه زندگی اجتماعی داعی مردم باشند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز و با وجود رقبای بسیار با ویژگی های جذب و جذابیت لازم است در روند تبلیغ یک تفاوت اساسی ایجاد کنیم، تصریح کرد: امروز منبری کم است و کسی که بتواند منبری جذاب و تأثیر گذار داشته باشد کم است، ایجاد تفاوت برای منبری مؤثر یک ضرورت است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با تأکید بر جهان شناسی، زمان شناسی و رصد ابزارها و موضوعات جدید، ابراز داشت: روحانی مبلغ نیازمند این سه شناخت اساسی در دنیای امروز برای تبلیغی مؤثر است، با شناخت جهان و بهره گیری از ابزارهای به روز اجتماعی می توان با شرایط روز تفاوت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هر مبلغ باید برای حفظ جذابیت تبلیغی سبک خاص خود را در تبلیغ داشته باشد، گفت: این سبک ویژه همان تفاوت لازم برای حیات در عرصه تأثیرگذاری اجتماعی را برای مبلغ فراهم خواهد کرد، سبک خاص توجه اجتماعی را برای تأثیر در افراد را بستر سازی می کند.

حجت الاسلام ارجمند سواد لازم برای دنیای امروز را مورد توجه قرار داد و افزود: سواد رسانه ای، شناخت مخاطب، ارتباطی، معاشرت اجتماعی، سواد عاطفی، تربیتی، تحلیلی، مالی و سلامت که بزرگترین سواد لازم است و باید مورد مطالعه باشد، از جمله سواد روز اجتماعی مورد نیاز مبلغ است./854/پ202/ب1

ارسال نظرات