۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۳۲۸۵
حجت الاسلام محمدی خبر داد؛

تربیت مبلغان آشنا با مبانی اجتهاد و انقلابی در مرکز فقهی امام علی

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) از تربیت مبلغان انقلابی و آشنا با مبانی اجتهادی در مرکز فقهی امام علی(ع) خبرداد.
مدیر مرکز فقهی امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید محمدی مدیر و جمعی از مسؤولان مرکز فقهی امام علی(ع) به همراه تعدادی از طلاب این مرکز پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام محمدی در این دیدار با اشاره به این که چهار سال از تأسیس مرکز فقهی امام علی(ع) می گذرد، اظهار داشت: این مرکز به همت آیت الله موحدی کرمانی تأسیس شد چراکه ایشان با سفرهایی که به جنوب شرق کشور داشتند خلأ استاد در حوزه های علمیه را احساس کرده و از این رو اقدام به راه اندازی این مرکز فقهی کردند.

وی افزود: در این مرکز افزون بر تدریس جدی دروس فقه و اصول که همه طلاب موظف به حضور پررنگ سر کلاس های درس هستند، مسأله مباحثه و تقریر نویسی نیز به صورت جدی دنبال می شود. روزهای پنجشنبه هر هفته نیز کلاس آشنایی با مبانی شیخ انصاری و آخوند خراسانی برگزار می شود.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) خاطرنشان کرد: برنامه های تبلیغی بسیار مؤثر و مفیدی نیز به صورت دوره های مختلف در این مرکز برگزار می شود، چرا که طلاب مرکز نسبت به انقلاب و نظام اسلامی دغدغه مند هستند و در عین حال در صدد این هستند که خوب درس بخوانند تا اثرگذار باشند.

وی با بیان این که تعدادی از طلاب مرکز فقهی امام علی(ع) در ایام اربعین به کربلای معلا می روند، عنوان کرد: یکی از ویژگی های طلاب این مرکز انسجام و همراهی با یکدیگر است و این که طلاب به صورت گروهی کار می کنند، البته دروس سنتی حوزه و تراث حوزه را نیز رها نمی کنند تا علمیت و فضلی که باید برای طلبه حاصل شود اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام محمدی افزود: امیدواریم در این مجموعه افزون بر داشتن فقهایی برجسته و عالمان بزرگ دین بعد از چند سال هم مبلغان خوبی داشته باشیم که در فقه و اصول نیز به مراتب عالی و اجتهاد برسند، چراکه این طلاب از نظر حضور در درس کمترین غیبت را دارند و حتی روزهای پنجشنبه هم کلاس داریم و مطالعه و مباحثه درس هم جز اساسی ترین مسائل مرکز شمرده می شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات