۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۳۳۲۱۱
با محوریت مهارت های تبلیغی صورت گرفت؛

تشکیل بانک اطلاعاتی طلاب دانش آموخته خواهر استان چهارمحال و بختیاری

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، به تشکیل بانک اطلاعاتی طلاب دانش آموخته خواهر این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ طلبه دانش آموخته خواهر در این استان ساماندهی شده اند و بانک اطلاعاتی آنها با مهارتهای مختلف تهیه شده است.
حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران این استان در سالهای گذشته در سطح کشور حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان از سال 91 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و در این مدت کوتاه توانست هم در زمینه کمی و هم در زمینه کیفی به رشد مطلوب برسد.

وی به راه اندازی مرکز دانش آموختگان این مدیریت از سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: شناسایی، ساماندهی و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران استان زیر نظر این مرکز صورت می گیرد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه معمولا طلاب پس از اتمام دوره عمومی به دلایل مختلف به حال خود رها می شوند و کمتر در جامعه نقش آفرین هستند، اظهار کرد: به حمدالله در استان با راه اندازی مرکز دانش آموختگان، طلاب وارد عرصه جدیدی از دوران طلبگی می شوند و در زمینه های مختلف آموزشهای لازم را می بینند تا در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی به تشکیل بانک اطلاعاتی طلاب دانش آموخته خواهر این استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 500 طلبه دانش آموخته خواهر ساماندهی شده اند و بانک اطلاعاتی آنها با مهارتهای مختلف تهیه شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری دوره های مختلف آموزشی را مهمترین رسالت این مرکز بیان کرد و افزود: دوره های مختلف فن بیان، احکام، فضای مجازی، مشاوره، روایت گری و مداحی تا کنون برای طلاب دانش آموخته استان برگزار شده است و به جرأت می توان گفت در هر زمینه ای طلاب تخصصی تربیت کرده ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در همه مدارس علمیه خواهران استان مرکز دانش آموختگان فعال است و به ساماندهی طلاب می پردازند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالتهای این مرکز انعقاد تفاهم نامه با سایر ادارات برای به کارگیری طلاب دانش آموخته است که به لطف الهی تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی با اداراتی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اقامه نماز، نهاد رهبری دانشگاه ها و سپاه صورت گرفته است.

وی اقدامات مرکز دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران این استان در سطح کشور را شاخص و بی نظیر دانست و افزود: در بازرسی نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور از فعالیتهای مرکز دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران این استان، جزء برترین های کشور انتخاب شدیم که در همین راستا گروه مستندی برای انعکاس فعالیتها به استان اعزام شدند و از همه فعالیتها فیلم و گزارش تهیه کردند که انشالله به زودی از شبکه های محتلف سیمای ملی پخش خواهد شد./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات