۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۳۳۲۰۱
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

مبنای حوزه های علمیه بر اساس آرامش است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مبنای حوزه های علمیه بر اساس آرامش است، گفت: آسایش با خوشی، رفاه، خوردن و امکانات دنیوی محقق می شود و این در حوزه علمیه جایگاهی ندارد.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد با بیان اینکه نگاه امروز مردم به عمل روحانیت است نه زبان او، تصریح کرد: مراقب باشیم که حرف و عملمان یکی باشد تا در دل مردم جا باز کنیم در غیر این صورت هر چه قدر هم برای مردم بگوییم، فایده ای نخواهد داشت.

وی تغییر نگرش طلاب را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه برشمرد و افزود: همه ما حق داریم خوب زندگی کنیم و این جزء حقوق اولیه انسان است اما مبنا در حوزه علمیه آسایش نیست.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه مبنای حوزه های علمیه بر اساس آرامش است، تصریح کرد: آسایش با خوشی، رفاه، خوردن و امکانات دنیوی محقق می شود و این در حوزه علمیه جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه لباس روحانیت لباس آسایش نیست، خاطرنشان کرد: باید نگرش خود را از آسایش به آرامش تغییر دهیم و این اساس طلبگی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آرامش با انگیزه، خودباوری و امید محقق می شود، ابراز کرد: اگر طلبه به دنبال رفاه طلبی و آسایش باشد، مجبور می شود ارزشها را قربانی خواسته های خود کند و این با اصل طلبگی در تضاد است.

این مقام مسؤول مبارزه کردن طلبه با هواهای نفسانی خود را یکی دیگر از نیازهای مهم دوران طلبگی برشمرد و اظهار کرد: طلبه اگر می خواهد به درجات بالای معنوی برسد باید روی خواسته های خود پا بگذارد و تا این نشود، طلبه موفق نخواهد شد.

وی، قداست قائل شدن برای کلاس و استاد را یکی دیگر از اصول دوران طلبگی بیان کرد و ادامه داد: طلبه باید برای کلاس و درس احترام قائل باشد و بدون وضو سر کلاس درس حاضر نشود؛ به یقین ارزش حوزه علمیه به استاد محوری است.

حجت الاسلام رحمانی، حضور طلبه در کلاس درس را ضروری دانست و گفت: تحصیل علم به صورت چهره به چهره و از سوی استاد بالاترین اثرگذاری را دارد؛ فضای مجازی به هیچ عنوان نمی تواند جای تحصیل حضوری را بگیرد و بنا در حوزه باید از اول بر این اساس باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در پایان وضعیت مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد را مطلوب و در تراز نظام اسلامی بیان کرد و افزود: به لطف الهی این مدرسه علمیه جزء مدارس نمونه کشوری است و در همه زمینه ها حرف برای گفتن دارد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات