۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۳۳۱۹۸

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

ثبت‌نام بیش از ۱۰ هزار زائر استان مرکزی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی، برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و اجرای طرح طلایه داران معروف در استان مرکزی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفرقربانپور،‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(۳۰مهر) در هفتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی استان که با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد گفت:‌ مراسم عزاداری برای ائمه اطهار (ع) نقش مهمی در حفظ اسلام از هرگونه آسیب و گزند دارد.

وی افزود‌: اميد است با كاربردي شدن تدابير اتخاذ شده از سوي ستاد شئون فرهنگی، آسيب ها از مراسم و عزاداري ها رفع و شعائر ديني به سمت محتوايي شدن پيش رود.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه بیان معارف و زیبایی‌های کلام اهل بیت (ع) یک اقدام ضروری است که امروز به شدت احساس می‌شود، اظهار کرد:‌ بیست و هشتم ماه صفر رویداد مهمی در تاریخ بشریت است که باید این زمان به دقت مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت آن به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام احمدی، دبیر ستاد شئون فرهنگی استان مرکزی گفت: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی نسبت به سال گذشته روند کاهشی قابل ملاحظه ای داشته ایم که جای بسی شکر دارد.

ثبت‌نام بیش از 10 هزار زائر استان مرکزی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی

وحید اسکندری مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی گفت:‌ بیش از 10 هزار زائر این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

اسکندری اظهار کرد:‌ تا ظهر امروز 10 هزار و 515 نفر از این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 23 هزار و 500 زائر از استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور یافتند، افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 30 هزار نفر در این آیین معنوی شرکت کنند.

اسکندری ادامه داد: زائرین حسینی برای دریافت گذرنامه خود باید در سامانه سماح ثبت‌نام و گذرنامه خود را پس از دریافت، برای صدور ویزا به دفاتر زیارتی تحویل دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی تصریح کرد: داشتن گذرنامه برای سفر زائرین حسینی به عتبات و شرکت در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی الزامی است و این گذرنامه‌ها حداقل 6 ماه اعتبار دارد.

برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از سری جشنواره های جوانان مساجد در استان مرکزی برگزار شد.

این جشنواره در رشته های ترتیل، قرائت، اذان، حفظ کل، حفظ 20جز، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

مرحله شهرستانی این مسابقات هفته گذشته در هر شهرستان برگزار شد و راه یافتگان به مرحله استانی از سراسر استان مرکزی به رقابت پرداختند.

540نفر از شرکت کنندگان در رشته های مختلف این دوره از مسابقات و در دو بخش خواهران و برادران در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب و مساجد حضرت ابوالفضل(ع) و حاج آقا تقی تقوی به رقابت پرداختند. 

داوری این دوره از مسابقات در بخش خواهران را خانم ها تشیعی، سعیدی و بخشنده و در بخش برادران را آقایان محمدی، رضایی، کاظمی، احمدی و حجج الاسلام اسکندی و امینی به عهده داشت و برگزیدگان جشنواره استانی قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری این مسابقات که آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود راه می یابند.

 اجرای طرح طلایه داران معروف در استان مرکزی

محمد حسین مطیعی، معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در جلسه اطلاع رسانی دوره های آموزش امر به معروف و نهی از منکر گفت: طرح طلایه داران معروف با محوریت تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر  برای آحاد مردم خداجو برگزار می شود.

مطیعی در خصوص بررسی نحوه اطلاع رسانی و برگزاری دوره های آموزشی طلایه داران معروف افزود: برای اجرای این طرح ازپتانسیل ستادهای نماز جمعه، مساجد، هیئت های مذهبی، پایگاه های بسیج استفاده می شود.

وی با بیان اینکه دوره مقدماتی این طرح هشت ساعت و همراه با ارائه گواهی معتبر برگزار می شود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر چنانچه از مساجد آغاز شود بهتر جواب می دهد و تجربه نشان داده بسیاری از کارهایی که از مساجد شروع شدند مطلوب ترین خروجی ها را داشتند؛ همان طور که عصاره نیروهای ارزشی در مساجد رشد و پرورش یافتند.

 مطیعی افزود: بحث اصلی این طرح نیز آموزش و پژوهش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است و در انتقاد پذیری اجتماعی آمرین به معروف باید از نظر جایگاه ایجاد فضای مناسب توانمند باشند.

 در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی استان که در ارتباط با این طرح قرار دارند به بیان پیشنهادات و برنامه های خود پرداختند./842/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات