۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۳۳۱۴۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

اقتدار کشور منوط به اقتدار علمی و فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه اقتدار کشور منوط به اقتدار علمی و اقتدار فرهنگی است، گفت: شرایط آینده دنیا به سمتی می‌رود که افرادی که بر مغزها، نوابغ و دانش‌های برتر در دنیا تسلط دارند، معادلات را برهم می زنند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و پیشین دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد نقش بسیار مهمی در عرصه علمی کشور ایفا کرده است و باید این مسائل گفته شود و ما باید دانشگاه آزاد را به جهتی سوق دهیم که از لحاظ علمی در سطح دنیا زبان‌زد عام و خاص باشد.

وی افزود: تشخص علمی دانشگاه آزاد اسلامی نباید خدشه‌دار شود و باید ببینیم مردم به چه چشمی به دانشگاه آزاد نگاه می‌کنند که این مسأله بسیار مهم و تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: شرایط آینده دنیا به سمتی می‌رود که افرادی که بر مغزها، نوابغ و دانش‌های برتر در دنیا تسلط دارند معادلات را برهم می زنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اقتدار کشور منوط به اقتدار علمی و اقتدار فرهنگی است، گفت: دانشگاه آزاد نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کند که می‌تواند با توسعه برنامه‌های علمی و فرهنگی اقتدار کشور را تضمین کند.

آیت‌الله عاملی تاکید کرد: از حیث رشد علمی انتظارات ویژه‌ای از دانشگاه‌هایمان وجود دارد، چرا که چینش ملت‌ها در دنیا از لحاظ سطح علمی آنها انجام می‌گیرد و ما باید به این مهم بیشتر توجه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، بیان داشت: وضعیت برخی از مقالات، پایان‌نامه ها و کتب علمی بسیار نامناسب است و مسؤولان ارشد کشوری باید از ادامه‌دار بودن این روند جلوگیری کنند.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: سرمایه‌های بسیاری در دانشگاه آزاد وجود دارد که اساتید و دانشجویان بخشی از آن هستند و باید کاری کنیم تا غرور دانشجویان دانشگاه آزاد در سطح ملی حفظ شود./937/پ202/ب1

ارسال نظرات