۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۳۱۴۷
رییس شورای شهر قم مطرح کرد؛

متروی قم و بلوار آیت الله بروجردی اولویت های شهری قم

جلالی به تشریح فعالیت های شورای شهر قم پرداخت و اولویت های این شهر مقدس را مترو و بلوار آیت الله بروجردی عنوان کرد.
عبدالله جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای شورای شهر مقدس قم ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با وی دیدار و گفت و گو کردند.

عبدالله جلالی در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های شورای شهر قم پرداخت و گفت: شورای پنجم شهر مقدس قم اساس کارش بر همدلی، وفاق و تلاش است و به معنای واقعی در صدد به مردم خدمت می کند و این انگیزه در وجود تک تک اعضا وجود دارد که جای شکرگزاری دارد.

وی به هدف اصلی شورای شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: برای ما مهم این است که با تمام وجود از حقوق مردم دفاع کنیم و در طرف مقابل مدافع و پشتیبان مدیریت شهری باشیم.

رییس شورای شهر قم افزایش اعتماد عمومی را یک اصل برای شورای شهر قم عنوان کرد و ابراز داشت: با وجود این که امور شهری سخت است، تلاش ما این است که رضایت عمومی ایجاد کنیم.

وی با بیان این که یکی از مشکلات شهری کمبود منابع مالی به خاطر شرایط اقتصادی است، بیان داشت: یکی از علل کمبود بودجه عمرانی این است که ساخت و ساز کم شده و با توجه به نبود بودجه دولتی، از درآمد شهری باید بودجه تأمین شود.

جلالی با اشاره به این که فقط برای مترو بودجه تخصیص داده شده که آن هم هنوز واریز نشده، گفت: هسته مرکزی شهر از دیگر معضلات قم است که از لحاظ ترافیکی و پارکینگ با مشکل رو به رو است؛ از این جهت طرح جامعی برای پارکینگ در هسته مرکزی شهر در دستور کار است.

وی با اشاره به بافت فرسوده قم، یادآور شد: هسته مرکزی قم بافتی فرسوده دارد که حدود 800 هکتار آن در طرح و برنامه ریزی شهری و معماری قرار گرفته و در دستور کار است.

رییس شورای شهر قم تأکید کرد: مدیریت شهری تلاش دارد تا مسیر را هموار کند و سیاست های تشویقی قرار دهد تا مالکین با مقبولیت با شهرداری همکاری کنند.

وی ادامه داد: شورای شهر و مدیریت شهری در صدد است تا افزون بر محدودیت های شهری، متناسب با ظرفیت های مالی و اولویت بندی، این پروژه ها را به اتمام برساند.

جلالی با طرح این موضوع که پروژه متروی قم و تکمیل بلوار آیت الله بروجردی به طول 10 کیلومتر که قم را به پردیسان متصل می کند، این دو پروژه را اولویت های شهر قم عنوان کرد و خواستار شد: دولت باید سهمی را فراتر از آنچه که هست به قم تخصیص دهد چرا که خدمات این شهر مقدس جنبه ملی دارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ورود جمعیت به شهر مقدس قم زیاد است و در ایام خاص از منابع شهری خدماتی به زائران و مسافران ارائه می شود، از این جهت باید سهم خاصی نسبت به زائر پذیر بودن قم قائل شد؛ امیدواریم که سهم اعتباری متروی قم تا پایان سال واریز شود تا با مشکلات مالی رو به رو نشویم./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات