۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۳۳۰۲۴
به همت سرای اهل قلم؛

از کتاب «صهیونیسم و بحران مالی اروپا» رونمایی شد

آنچه در این کتاب به آن توجه شده است اصلاح مفهوم دولت در اروپا و آمریکا است؛ دلیل این کار هم تنفر صهیونیسم‌ها از آن است.
مانوئل گالینا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مانوئل گالیانا نویسنده، محقق، منتقد سینما و نویسنده كتاب‌های تحقیقی ضدفراماسونری و لابی صهیونیستی در اروپا بعدازظهر دیروز در مراسم رونمایی از کتاب "صهیونیسم و بحران مالی اروپا" که در سرای اهل قلم برگزار شد با اشاره به اینکه بنده برای بار دهم است که به ایران سفر می‌کنم اظهار داشت: کتاب بحران مالی اروپا  از سال 2008 به شکلی گسترده در همه کشورهای جهان به ویژه اروپا تاثیر خود را نشان داد.

وی ادامه داد: بنده در این کتاب درباره بحران موجود در اروپا توضیحاتی را داده‌ام و در این کتاب عوامل رفع بحران‌های مالی و سقوط نیز بیان شده است. آنچه می‌توانست اروپا را از بحران خارج کند اصلاحات ساختاری و برنامه های بنیادین بود.

گالیانا تأکید کرد: آنچه در این کتاب به آن توجه شده است اصلاح مفهوم دولت در اروپا و آمریکا است؛ دلیل این کار هم تنفر صهیونیسم‌ها از آن است. یهودی‌ها نقش مهمی در سیستم مالی اروپا داشتند و بنده در این کتاب به نقش یهودی‌ها و نفوذ آنها در این سیستم مالی پرداخته‌ام.

نویسنده کتاب با بیان اینکه دلایل سقوط بانک‌ها در سال 2008 در این کتاب بیان شده است، تصریح کرد: پس از سقوط بانک‌ها سایر نهادهای مالی به صندوق‌های پولی تبدیل شده‌اند، همچنین در بخش اول کتاب می‌توان موضوع تاریخ بانک‌ها و ربا را مطالعه کرد، این بخش به موضوع اصلاحات مالی لوتر و كلوین نیز اشاره می‌کند.

وی با اشاره به بخش دوم این کتاب خاطرنشان کرد: در این بخش دیدگاه‌های یهودی‌ها نسبت به سیستم مالی و بانک‌ها آمده است، در بخش سوم نیز ما شاهد موضوعاتی درباره سرزمین مقدس و اسرائیل هستیم که بر مبنای رباست؛ برای همین در این کتاب به قرآن و اورشلیم نیز اشاره‌ای شده است كه ربا را یک گناه كبیره می‌دانند.

منتقد سینما یادآور شد: در بخشی از این کتاب نظریات آدام اسمیت درباره حوزه سرمایه‌داری نیز آورده شده است، البته این نظرات در کتاب نقد و بررسی می شود. در ضمن در این کتاب درباره صهیونیسم مالی در آمریكا و تأثیر یهودی‌ها در وال‌استریت نیز مطالبی آورده شده است.

در ادامه این مراسم، رضا منتظمی درباره نویسنده كتاب «صهیونیسم و بحران مالی اروپا» اظهار داشت: مانوئل‌گالیانا سال‌های متمادی از مدیران‌ارشد بین‌المللی اقتصادی در اروپا بوده و  در حدود چهل سال در سطح معاونت در حوزه اقتصادی فعالیت کرده است و از این‌رو به خاطر اشراف کامل بر مسائل اقتصادی از بسیاری از لابی‌های اسرائیل در اروپا و امریكا خبر دارد.

وی ادامه داد: گالینا چهار کتاب را تا به حال نوشته که همه  این کتاب‌ها به فارسی ترجمه شده است و این کتاب‌ها به ترتیب، جنگ ایران با عراق، قدرت لابی اسرائیل در اسپانیا، نفوذ فرماسونری در كلیسای مسیحیت و صهیونیسم و بحران مالی اروپا نام دارد.

لازم به ذکر است، مانوئل گالیانا در سال 2007 كتابی با عنوان «بحران همه‌گیر» را نوشت و در آن بحران مالی را پیش‌بینی کرد که گریبان‌گیر اروپا خواهد شد. شاید او جزء افراد نادری است كه از قبل چنین اتفاقهایی را حدس می‌زند.

به‌دلیل نگارش همین اثر لابی‌های اسرائیل و فراماسونری‌ها حساس شده و به‌صورت كاملا نامحسوسی ایشان را از كار بركنار کردند و گالیانا در شرایط بسیار سختی در حالی كه منابع مالی و اقتصادی‌اش محدود بود به زندگی خود ادامه داد./۸۱۶/ پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات