۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۳۰۰۷
در جدیدترین ماهنامه پیام زن می‌خوانیم:

مروری بر حال و هوای خانواده‌های ایران در روزهای حماسه

در سیصد و چهارمین ماهنامه فرهنگی اجتماعی پیام زن به مرور حال و هوای زنان و خانواده‌های ایرانی در روزهای حماسه و دفاع پرداخته است.
ماهنامه پیام زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم، سیصد و چهارمین ماهنامه  فرهنگی اجتماعی زن، خانواده و سبک زندگی پیام زن را ر به سردبیری محمد حسنی منتشر کرده است.

در این شماره از ماهنامه پیام زن این مطالب را مطالعه می‌کنیم:

دوئل  زنانه صدام: سفر به ویلای جنوب، بی‌بی ممل دوز،  یادگاری‌ها، نبض زنانه سینمای مقاومت، پناهگاه لحافی، جنگ، زده بوده به خانه‌شان، من بی او،  کارت دعوت، موفقیت: معجزه در پایان هفته! از حاشیه تا متن زندگی، ناجی کودکان کار، معنای زندگی: خوشبختی یعنی من و تو، راستی ایران، این جغرافیای پرهیاهو کجاست؟، زندگی به شرط اخلاق، دل کندن از دندان طلا؛ تربیت من و منطقه آرامش و زیبایی.

همچنین در بخش دیگر این ماهنامه این عنوان‌ها پیش روی ما قرار گرفته است:

مشاوره: جای خالی «اعتماد»، پرشدنی نیست!، نگاهی بر ناباروری، جانم به قربانت، کی می‌آیی؟، اندرونی: جمجک، دانابانو،  اقتصاد خانواده، آنجا آخرت، مهارت‌های خرید حرفه‌ای لباس،  همه چیز از خرید لوازم التحریر ایرانی شروع شد، مهر امسال را با لوازم التحریر ساخت ایران شروع کنیم، آشپزی و آنه شرلی عکس سلفی می‌گیرد. 

درباره حجاب و چگونگی پوشش زنان، زیاد خوانده‌ایم و همه چیز را درباره چگونگی رعایت آن می‌دانیم؛ اما سؤال اصلی این است که چرا درباره حجاب زنان این قدر سفارش کرده و جزء  واجبات دین ماست، مگر لازم است؟ چه می‌شود که زن‌ها هم مانند مردها در پوشش آزادی‌هایی داشته باشند؟ یعنی روسری و چادر نپوشند و در جامعه، مثل مردان ظاهر شوند. اصلا فلسفه حجاب چیست؟ چه نقشی در زندگی  زن دارد؟ از این رو  آزاده منصوری  زیر عنوان  « از حاشیه تا متن زندگی: حجاب یک  مهارت در زندگی،  مقدمه‌ای است برای شروع یک زندگی آرام» منافع حجاب را این گونه برشمرده است:

حجاب توانایی‌هایی معنا می‌بخشد، سالم‌سازی محیط کار،  ازدواج، شغل و موفقیت، آرامش، حفظ حریم شخصی در محیط فعالیت، مهار غریزه سرکش جنسی و شکوفایی مهارت‌ها و حائلی برای محافظت از زنان در اجتماع.

نگارنده زیر عنوان «مهار غریزه سرکش  جنسی و شکوفایی مهارت‌ها»  نیز چنین آورده است:

غریزه جنسی، غریزه‌ای نیرومند، عمیق و دریاصفت است که هرچه بیشتر اطاعت شود، سرکش‌تر می‌گردد؛ مثل آتشی که روی آن هیزم  بیشتری بریزند و شعله‌ورتر شود.

نبودن حریم میان  زن و مرد و  آزادی معاشرت‌های بدون چهارچوب، هیجان‌ها و التهاب‌های جنسی را زیاد می‌کند و تقاضای روابط جنسی را به صورت یک عطش روحی غیرقابل کنترل و سیری‌ناپذیری درمی‌آورد؛ مانند همان اتفاقی که امروزه در کشورها غربی رخ داده است.

 در این کشورها خیلی‌ها معتاد جنسی‌اند؛ تا آنجا که برای رفع این معضل بزرگ اجتماعی، کلینیک‌های ترک اعتیاد جنسی برپا شده است! جوانان بسیاری در این کشورها به جای کار و اشتغال، درگیر مسائل  جنسی هستند و هرچند این کشورها به لحاظ تکنولوژی پیشرفته هستند، آمار تکان‌دهنده معتادان جنسی در این کشورها نشان می‌دهد که بی‌بندوباری جنسی ضربات جبران‌ناپذیری  به برخی از جوانان وارد کرده است؛ جوانانی که هیچ گاه فرصت شکوفایی پیدا نکرده‌اند و استعدادشان در نطفه قربانی هوسرانی سیری ناپذیری شده است.

همچنین  نویسنده در ادامه  متن  زیر موضوع «حائلی برای محافظت از زنان در اجتماع» چنین نگاشته است:

حجاب  در اسلام، از  یک مسأله کلی‌تر و اساسی‌تر ریشه می‌گیرد؛ اینکه اسلام می‌خواهد انواع  لذت‌های جنسی ـ چه بصری و لمسی ـ را به محیط خانواده و در چهار چوب  ازدواج قانونی قرار بدهد؛ برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که این مسائل را به جامعه و بیرون از حریم خود کشانده‌اند. در اسلام محیط خانوادگی و اجتماع، از لحاظ این مسائل تفکیک می‌شود؛ یعنی جامعه  برای کار و فعالیت است و محیط خانواده برای مسائل شخصی.

می‌گویند که در جوامع اسلامی، زن حق ندارد با مردان نشست و برخاست کند و از جامعه طرد شده است؛ اما  اصلا  این طور نیست و برعکس در محیط‌های پاک اسلامی،  این، مرد است که حق ندارد در نشست و برخاست‌ها از زن بیگانه بهره‌برداری کند و این مرد است که نمی‌تواند زن را وسیله چشم‌چرانی و کام جویی خود قرار دهد. حجاب، حائلی است میان مرد و زن که هر وقت این حائل از میان  برداشته شود، کسی که برنده می‌شود مرد است و بازنده، زن.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سیصد و چهارمین شماره ماهنامه پیام زن را در 96 صفحه به قیمت  5000 تومان با ورقه تمام  گلاسه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات