۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۳۲۹۵۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران:

نسل آینده به افتخارات شهدا مفتخرند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران جمع آوری خاطرات شهدا را یک حرکت فرهنگی و بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: ظرفیت عظیمی در دفاع مقدس وجود دارد که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.
مختار نظری مختار نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران پیش از ظهر امروز در نشست سیره پژوهان کنگره شهدای روحانی این استان با اشاره به اینکه بیش از یک سال هست که کار جمع آوری خاطرات و آثار شهدای روحانی استان تهران آغاز شده است، گفت: این حرکت فرهنگی بسیار ارزشمندی است که تاکنون گام های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده است اما افسوس که این کارها باید خیلی زودتر انجام می شد چرا که اکنون بسیاری از منابع برای برای تهیه خاطرات مربوط به شهدا از جمله پدران و مادران و برخی از دوستان شهدا دیگر در دسترس نیستند.

وی بر جمع آوری آثار باقی مانده شهدای روحانی از سوی سیره پژوهان تا پایان سال جاری تأکید کرد و افزود: شهرستان هایی که تعداد شهدای بیشتری دارند باید تلاش کنند تاریخ شفاهی و آثار شهدای روحانی و کار مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهدا را هر چه سریع تر تهیه و گردآوری کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به واقعه بزرگ عاشورا، تصریح کرد: ما خیلی حسرت می خوریم که راویان کربلا محدود بودند؛ وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم تعداد انگشت شماری راوی، حادثه کربلا را نقل کرده اند، اما با همین تعداد کم و همان تعداد گزارشات مختصری که از واقعه کربلا به ثبت رسیده، منابع سرشاری داریم که درس ها و عبرت های عاشورا را برای نسل های مختلف روایت می کند که این بسیار مهم و قابل توجه است.

دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است

وی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه اظهار داشت: ظرفیت عظیمی در دفاع مقدس وجود دارد که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود، شاید نسل امروز نسبت به این موضوع کمتر توجه کنند اما مطمئن باشید که نسل های آینده به این سوابق ملی و کسانی که برای کشور افتخار آفریدند افتخار خواهند کرد و به آن مراجعه خواهند کرد. باید تلاش کرد تا بهترین فرزندان این مملکت به مردم معرفی شوند.

حجت الاسلام نظری ابراز کرد: دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است اما افسوس که متولیان فرهنگی کشور نسبت به این موضوع اهتمام لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم آینده انقلاب را تضمین کنیم و برای حفظ ارزشها؛ راهی به جز معرفی این اسطوره ها به نسل های آینده نداریم، اذعان کرد: شهدا الگوهای رفتاری برای نوجوانان و جوانان هستند که در معرض آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی و الگوهای منحط غربی قرار دارند و اگر ما به این موضوع توجه نکنیم عوارض جبران ناپذیری در زندگی جوانان برجا خواهد گذاشت که این موضوع ناشی از کم کاری مسؤولان است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران با ابراز اینکه این کار بسیار مهم و ارزشمند است، اظهار کرد: اگر ما درهایی را بستیم باید درهای دیگری را باز کنیم و آثار شهدا از جمله درهایی است که جوانان را به سوی خود فرا می خواند. این کار باید با طهارت فکر و اندیشه انجام شود، قطعاً بعدا متوجه عظمت این کار خواهیم شد و خدا هم برکت خواهد داد.

وی در پایان اعلام کرد: سیره پژوهان رسالت مهمی بر دوش دارند که باید تلاش کنند آثار شهدا را هر چه سریع تر گردآوری کنند، در میان این شهدا چهره های فاخری وجود دارد که برخی استاد دانشگاه بوده و مسؤولیت های اجتماعی مهمی داشته اند و برخی چهره های شاخص فرا استانی هستند که باید بیشتر روی آنها کار شود و تدوین زندگی آنها یک یا چند جلد کتاب می شود./804/پ202/ب1

ارسال نظرات