۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۳۲۹۴۴
حجت الاسلام عرفاتی:

گریه بر مصیبت امام حسین نشانه ایمان است

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه گریستن بر مصائب اباعبدالله(ع) نشانه ایمان است، گفت: «امام حسین(ع) فرموده اند من کشته گریه و اشکم، هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه گریان می شود».
عزاداری روز عاشورای حسینی

حجت الاسلام محسن عرفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برخی در زمینه عزاداری برای امام حسین(ع) شبهه ایجاد می کنند، گفت: به این شبهه می توان از طریق بررسی ادله روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به ویژه امام صادق(ع) به دست ما رسیده است، پاسخ داد.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه بیش از 110 کتاب و مقاله از سوی علمای دین تنها در زمینه اربعین حسینی به چاپ رسیده است، اظهار داشت: روایاتی که در این زمینه وجود دارد که فوق حد تواتر است.

وی ادامه داد: برای نمونه می توان به روایت شیخ طوسی به نقل از امام رضا(ع) اشاره کرد که حضرت(ع) فرمودند «هنگامی که امام حسین(ع) متولد شدند پیامبر اکرم(ص) به اسما بنت عمیس فرمودند که ایشان را به نزدشان بیاورد؛ وقتی اباعبدالله(ع) را نزد حضرت(ص)آورد ایشان بسیار گریستند و خطاب به امام حسین(ع) فرمودند تو را مصیبتی عظیم در پیش است، خداوند لعنت کند کشنده تو را».

حجت الاسلام عرفاتی خاطرنشان کرد: سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) این بوده است که همواره ملاحظه عزای امام حسین(ع) را داشته اند.

گریستن بر مصائب اباعبدالله نشانه ایمان است

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما ابراز داشت: در روایات صحیح السند از امام صادق(ع) نقل شده است که این چنین فرمودند «امام حسین(ع) فرموده اند من کشته گریه و اشکم، هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه گریان می شود»؛ بر اساس این روایت نشانه مؤمن بودن در عزاداری و گریستن بر مصائب اباعبدالله(ع) است.

وی افزود: ابوعمار مُنشِد(شعرخوان) می گوید «روزی خدمت امام حسین(ع) رسیدیم، من مرثیه ای برای مصائب امام حسین(ع) خواندم، حضرت(ع) گریستند و فرمودند هر کس مرثیه بخواند و خود بگرید و دیگران را بگریاند بهشت بر او واجب است».

حجت الاسلام عرفاتی در پایان با اشاره به روایت امام حسن مجتبی(ع) «لا یوم کیومک یا اباعبدالله» عنوان کرد: نه تنها دیگر صحابه، بلکه خود اهل بیت(ع) در موضوع گریستن بر مصائب سیدالشهدا(ع) همتای ایشان نیستند./۸۴۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات