۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۳۲۹۲۹

بررسی کشتار مسلمانان میانمار در جدیدترین شماره ماهنامه فکه

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و سومین شماره ماهنامه فکه را روانه بازار نشر کرد.
ماهنامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و سومین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه شهریور ۹۶ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش «یادداشت‌ها»، «چشم‌انداز»، «موج بیداری»، «گذر از تاریخ»، «روایت راوی»، «مدافعان حریم» و «فکه+» سامان یافته است.

«این راه ناتمام»، «راهکارهای اسای برای استحکام»، «زیرساخت‌های جامعه اسلامی» و «افسانه در امتداد عاشورا عناوین بخش «یادداشت» و «رویش‌های جدید انقلابی و اسلامی» و «دهه شصت» نیز مطالب بخش «چشم انداز» است.

ضمنا در بخش «موج بیداری» این ماهنامه عنوان‌های «کشتار پیاپی در میانمار، بدون یک ثانیه سکوت» و «زبان گویای انقلاب اسلامی در شبه قاره هند» بررسی و موضوع همچون «پیان اعتصابات آغاز اقدامات» نیز در بخش «گذر از تاریخ» واکاوی شده است.

چند سالی است که مردم جهان گوششان به شنیدن اخباری در مورد حملات ارتش میانمار به مسلمانان این کشور در ناحیه مرزی با بنگلادش عادت کرده است. دولت میانمار با نادیده گرفتن این زمینه‌های تاریخ قدیمی، به دنبال تصیفه ناحیه شمال غرب این کشور از وجود مسلمانان بومی است، این دولت به دروغ ادعا می‌کند که این افراد، بنگلادشی‌ها و افرادی هستند که قصد دارند سرمایه‌ها میانمار را از چنگ مردم آن درآورند و از این رو در بخش «کشتار پیاپی در میانمار، بدون یک ثانیه سکوت» می‌خوانیم:

دلیل حمایت مستقیم ارتش میانمار از راهبان آدم‌کش بودایی، نقش مسلمانان است. تمام ناحیه مرزی با بنگلادش در کنترل مسلمانان قرار دارد و این بدین معناست که دولت میانمار در صورت پذیریش تابیعت میانماری این مسلمانان، که با عنوان «روهینگیا» شناخته می‌شوند، ناگزیر از اعطای قدرت به آنان در این ناحیه خواهد بود. در این حالت، دولت میانمار مجبور خواهد شد هم حقوق آنان ر ا به رسمیت بشناسد و هم ناگزیر است جایگاهی برای آنان در ساختار سیاسی این کشور تعریف کند.

اعطای این جایگاه سیاسی این قدرت را به مسلمانان میانماری می‌دهد تا بتوانند از طریق داشتن حقوق سیاسی مشخص مانند نمایندگی در مجلس، حضور در دولت و در اختیار گرفتن بخشی از بودجه کشور، یک پایگاه جدید برای اسلام در یک کشور بودایی ایجاد کنند.

دولت میانمار که به شدت از این موضع هراس دارد، از وحشیانه‌ترین شکل ممکن تقابل با این مسلمانان یعنی عملیات نظامی توأم با کشتار و تخریب گسترده استفاده می‌کند. افرادی مانند «آنگ سان سوچی» نیز با دروغ‌های خود سعی در منحرف کردن اذهان عمومی مردم آسیا و جهان از کشتار مسلمانان در غرب میانمار دارند.

نویسنده در ادامه به نقش ارتش اسرائیل در کشتار مسلمانان میانمار اشاره کرده و در این باره چنین آورده است:

دولت اسرائیل روابط گرمی با میانمار دارد و ارتش این کشور را به سلاح‌های پیشرفته مجهز کرده است که ارتش میانمار به طور حتم از آنها در سرکوب مسلمانان استفاده می‌کنند.

البته آنچه می‌توان از بابت آن اطمینان داشت این است که اسرائیل معمولا تجهیز ارتش‌های همکار خود را با آموزش نیروهای آنان کامل می‌کند و از آن نظر می‌توان کشتار و سرکوب میانمار و کشمیر را مانند همدیگر دانست.

 در بخش «روایت روای» موضوعاتی همچون: «هنگامه اذان»، «روزی روزگاری»، «بی‌سر و صدا» و »لگدهای خودکار» به چشم می‌خورد.

«فرمانده حجت»، «رضا ستون خانه بود»، «ماییم و نوای بی‌نوایی»، «شلعه‌های سرد» و «شهادت، گذر به آسمان» نیز عنوان بخش مدافعان حرم است. همچنین عنوان‌های «به رنگ شهید»، «آقای دکتر» و «پیشخوان »، هم در بخش «فکه +» آورده شده است.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و سومین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۶۹ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات