۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۸۲۳
امام‌جمعه شهرستان فردیس:

حوزه علمیه فردیس تأسیس می شود

امام‌جمعه شهرستان فردیس گفت: حوزه علمیه شهرستان فردیس با ظرفیت ۳۰۰ نفری در پایه‌های اول تا دهم تأسیس خواهد شد.
امام جمعه شهرستان فردیس

به گزارش خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر ایمانی در ستاد اقامه نماز که در سالن جلسات فرمانداری فردیس برگزار شد، گفت: اقامه نماز در سطح جامعه از اهداف حکومت جمهوری اسلامی بوده است که به کاهش آسیب و گناه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از ائمه جماعت برای اقامه نماز در مکان‌های عمومی و فرهنگی بسیاری تلاش داده‌اند که در برخی مواقع به شهادت آن‌ها منجر شده است، افزود: این مهم به کاهش فحشا و فساد کمک می‌کند و موجب می‌شود فرهنگ اسلامی اقامه نماز در سطح جامعه نهادینه شود.

امام‌جمعه فردیس خاطرنشان کرد: تقویت این فرهنگ در مدارس ضروری است که با فرهنگ‌سازی اسلامی دینی در نسل جوان همراه خواهد بود و درآینده کشور و جامعه تأثیرات بسیاری را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ ایمانی در ادامه اظهار داشت: رسیدن به هدف جامع تنها با همکاری و همدلی نهادهای اجرایی و فرهنگی و آحاد جامعه محقق می‌شود که این موضوع نیز نیازمند فرهنگ‌سازی است و به‌خودی‌خود انجام نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اقامه نماز در مدارس سطح شهر، یادآور شد: در حال حاضر اعزام 25 طلبه به مدارس سطح استان در دستور کار قرارگرفته است و اقامه نماز را انجام خواهند داد.

امام‌جمعه فردیس متذکر شد: طلاب در مدارس با هدف ترویج دین و تدین اسلام حضور پیدا می‌کنند و به ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ ایمانی خاطرنشان کرد: مدرسه طلاب با ظرفیت 300 نفری در پایه‌های اول تا دهم افتتاح خواهد شد که حضور پررنگ روحانیان در جامعه به‌ویژه شهرستان فاطمی شهدای اقتدار فردیس نقش مهمی ایفا خواهند کرد./842/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات