۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۲۸۱۵

هشتمین نشست مجمع عمومی طلاب و فضلای اسفراین برگزار می شود

رییس مجمع طلاب و فضلای اسفراین گفت: هشتمین نشست شورای عمومی مجمع طلاب و فضلای اسفراین، ۳۰ مهر ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد خانی

حجت الاسلام محمد خانی، نایب رییس مجمع طلاب و فضلای اسفراین مقیم مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری هشتمین نشست شورای عمومی مجمع طلاب و فضلای اسفراین در مشهد مقدس خبر داد و اظهار داشت: این نشست سی مهرماه امسال با حضور اعضای این مجمع برگزار می شود.

وی افزود: هشتمین نشست شورای عمومی مجمع طلاب و فضلای اسفراین مقیم مشهد مقدس، عصر یکشنبه سی مهرماه در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان کاشانی 7 برگزار می شود.

عضو شورای مرکزی مجمع طلاب اسفراین با بیان اینکه سخنران محوری این نشست حجت الاسلام محمدیان، امام جمعه شهرستان اسفراین است، اضافه کرد: در هشتمین نشست شورای عمومی مجمع طلاب اسفراین، حجت الاسلام خانی، ریيس مجمع طلاب و فضلای اسفراین گزارشی از فعالیت های يكساله اخير این مجمع را ارائه می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست تبیین آخرين برنامه های اين مجمع براي ادامه فعاليت و اجرای اساسنامه آن مبنی بر برگزاری نشست عمومی مجمع است، تصریح کرد: روحانیان و طلاب وظیفه دارند نهایت تلاش خود را در راستای تحقق اهداف بلند حوزه و روحانيت با تشكيل انجمن هاي همسو به کار گیرند.

حجت الاسلام خانی خاطرنشان کرد: تشریح برکات سفر رهبر معظم انقلاب به اسفراین در ایام سالگرد ورود ایشان به شهرستان از زبان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست است.

وی اظهار داشت: در این راستا یکی از برنامه های این نشست تبیین کتاب مشاهیر رجال اسفراین از سوی مؤلفان این کتاب احمد شاهد و غلامرضا فسنقری است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بزرگان و مشاهیر اسفراین انجام می شود.

حجت الاسلام خانی افزود: ارائه گزارش فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر (عج) از سوی حجت الاسلام ابراهیمی، مدیر این مدرسه یکی دیگر از برنامه های هشتمین نشست مجمع طلاب و فضلای اسفراین است.

وي  به اهميت و جايگاه انجمن و تشكل هاي طلاب و فضلا اشاره كرد و گفت: تشكیل و تأسيس انجمن هاي همسو با اهداف مشترک و واحد نقش تعيين كننده اي در پيشبرد اهداف دارد.

نایب رییس مجمع طلاب و فضلای اسفراین مقیم مشهد با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ششم خرداد ماه 95، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای تشکیل چنین انجمن هایی اهمیت فراوانی قائل هستند و بر تشکیل این انجمن ها تأکید می کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در اين باره مي فرمايند: "امروز شما نگاه کنید به دنیا، می‌بینید به بهانه‌های مختلف افرادی را که دارای مشترکاتی هستند زیر نامه ای مختلف جمع می کنند -به نام اتّحادیه، به نام انجمن، به نام سندیکا و این مجموعه‌ها  کارهای بزرگی را انجام می دهند که گاهی خیلی ارتباط با حرفه‌ی آنها هم ندارد. فرض کنید اتّحادیه‌  اقتصاددانان، اتّحادیه‌ حقوقدانان بین‌المللی، اتّحادیه‌ هنرمندان بین‌المللی می‌بینید درباره‌ی فلان مسئله‌  سیاسی در کشور یا در دنیا، در سطح بین‌المللی اظهار نظر می کنند؛  یعنی اتّحادیه‌ها را به وجود می‌آورند برای اینکه افرادی که دارای یک وجه مشترکی هستند حالا به هر صورت -ولو سلایق مختلف و آهنگهای مختلفی دارند امّا دُور هم جمع بشوند؛ نفْس این اجتماع یک فرصتی به آنها می دهد که بتوانند کارهای بزرگی را انجام بدهند و در مسیر حرکت کشور خودشان، یا حتّی در مسیر حرکتهای بین‌المللی، اثرگذاری کنند؛ این در دنیا معمول است. ما فراموش نمی کنیم اوایل نهضت سالهای ۴۱ و ۴۲- امام راحل عظیم‌الشّأن (رضوان‌الله علیه) سفارش می کردند، پیغام می فرستادند به علمای شهرستان‌ها که شما هر چند وقت یک بار دُور هم بنشینید، ولو یک چایی بخورید؛ همین‌قدر دُور هم باشید و همدیگر را ببینید، ولو یک بحث جدّیِ مهمّی هم در بین نباشد؛ یعنی اجتماع جمع علما و خبرگان دینی و علمی در کشور این‌قدر اهمّیّت دارد.)

حجت الاسلام خانی ادامه داد: استفاده از نخبگان و شخصيت هاي شهرستان اسفراين در برنامه ها و استفاده از نظرات آنها  يكي از برنامه هاي اين تشكل است كه در اين راستا در هشتمین نشست از نوروزيان، فرماندار مشهد به عنوان سخنران محوري استفاده می شود.

گفتنی است، مجمع طلاب و فضلای اسفراین نهادی مستقل و متشکل از طلاب، روحانیان، علما و فضلای شهرستان اسفراین بوده که در زمینه انجام مسؤولیت های دینی، فرهنگی و تبلیغی فعالیت می کند.

در این تشکل فرهنگی هر سه سال یک بار با برگزاری انتخابات، اعضای شورای مرکزی انتخاب شده که فعالیت های فرهنگی و تبلیغی این نهاد را برنامه ریزی و مدیریت می کنند./9314/ ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات