۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۸۰۶
رییس دانشگاه مجازی المصطفی:

تعامل با مراکز و اندیشورزان دستور کار دائمی دبیرخانه کنگره ظرفیت شناسی فضای مجازی باشد

حجت الاسلام حسینی گفت: باید از فرصت‌های فضای مجازی برای تأثیرگذاری بر محیط پیرامون خود و تبدیل فضای مجازی به اخلاق اسلامی، آداب الهی و تعالیم ارزشمند و نورانی انبیاء الهی بهره‌ ببریم.
دانشگاه مجازی

حجت الاسلام سید مهدی حسینی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در حاشیه آیین اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی»، گفت: دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی(ص) تلاش می‌کند تا ارتباط خود را با این پژوهشگران و اندیشه‌ورزان حفظ کند.

حجت الاسلام حسینی با مثبت ارزیابی کردن این کنگره بین‌المللی، اظهار داشت: این کنگره اندیشمندانی که دغدغه‌ فعالیت و آموزش دینی در فضای مجازی را دارند، در یک محفل گرد آورد.

وی ابراز داشت: بسیاری از افرادی که در این کنگره حضور داشتند، چه بسا در گذشته یکدیگر را نمی‌شناختند و یا نهایتاً ارتباط حداقلی در فضای مجازی با یکدیگر داشتند، ولی فرصت دو روزه کنگره زمینه‌ای شد تا این اندیشمندان ارتباط نزدیک‌تری باهم داشته باشند.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تصریح کرد: در این کنگره پس از ارایه مقالات، دغدغه‌های صاحب‌نظران و راهکار‌ها مطرح شد که می‌تواند در تصمیمات آینده دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در برگزاری این کنگره در برخی امور فنی یا امکانات ضعف‌هایی داشته باشد،‌ اما در مجموع، نوع مدیریت و کیفیت برگزاری این کنگره رضایت شرکت‌کنندگان در کنفرانس را به همراه داشت.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که نباید ارتباط دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با این اندیشه‌ورزان قطع شود، عنوان کرد: این دانشگاه می‌کوشد تا علاوه بر بهره‌گیری از محصولات و مقالات این کنگره، ارتباط خود را با حاضرین در این کنگره تداوم بخشد.

وی با بیان این که تعامل علمی با مراکز و اندیشورزان، باید کار دائمی دبیرخانه این کنگره بین‌المللی باشد، افزود: ادامه ارتباط را پژوهشگران این عرصه می‌تواند پیوند عمیقی میان مراکز اسلامی و مراکزی که کار آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی انجام می‌دهند، ایجاد کند.

گفتنی است، این کنگره با مشارکت شماری از مراکز علمی و حوزوی از جمله خبرگزاری رسا به مدت دو روز در شهر مقدس قم برگزار شد. /878/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات