۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۷۹۵
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خبر داد؛

برگزاری نشست بین‌المللی شهدای مدافع حرم در عراق

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر از برگزاری نشست بین‌المللی بزرگداشت شهدای مدافع حرم در اربعین سال جاری در عراق خبر داد.
رحیم آبفروش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم آبفروش ظهر امروز در دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) به ارائه گزارشی از برنامه های جامعه ایمانی مشعر در اربعین حسینی پرداخت.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه رابطه حکومت و مردم به خوبی درک و پیاده‌سازی نشده است؛‌ فاصله دیدگاه و راهبردهای مسؤولان و مردم زیاد است.

وی با بیان این که رهبر رهبر معظم انقلاب بر جایگاه والای مردم تأکید دارند، گفت: رهبر انقلاب توجه ویژه ای به حرکت‌های خودجوش مردمی دارند؛ فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب گویای این مشکل است که بسیاری از مسؤولان و نهادها نتوانسته اند به وظایف خود عمل کنند.

آبفروش با بیان این که حدود چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، ادامه داد: برخی به جای فعالیت های انقلابی به دنبال کسب و کار و تجارت هستند در حالی که در شرایط کنونی، حرکت‌های انقلابی ضرورت دارد.

وی افزود: با توجه به این مشکلات، به نسل جوان انقلابی و مردم مؤمن تکیه کردیم و آن ها را در هیأت های مذهبی گردهم آوردیم تا بتوانیم در مقابل تهاجمات دشمنان ایستادگی کنیم؛ استفاده از فرصت‌های مختلف از جمله اربعین، از اهداف جامعه ایمانی مشعر است.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر با انتقاد از برخی اقدامات علیه هیأت های انقلابی، تصریح کرد: در چنین شرایط حساسی برخی مسؤولان به جای تقدیر از مدیران هیأت های انقلابی که در حال انجام فعالیت های مردمی هستند، هر کاری را برای ضربه زدن به این افراد انجام می‌دهند.

وی اجتماع امروز مدیران هیأت های انقلابی را مقدمه‌ای برای هجرت دانست و گفت: امروز هیأت های انقلابی باید با تمام توان به میدان عمل بیایند و به مردم خدمت کنند؛ برخی مسؤولان قصد دارند هزینه‌ها را از مردم دریافت کرده و خدمات و مدیریت را بر عهده بگیرند.

آبفروش به تلاش ناموفق دولت در خدمت رسانی به مردم و عدم رفتار شناسی درست اشاره کرد و ابراز داشت: برخی مردم انقلابی و مؤمن با نیت خالص قصد خدمت رسانی دارند اما نمی‌دانند چگونه با هیأت های مذهبی برخورد داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی هیأت های مذهبی به عنوان مجموعه های مردمی، بیان داشت: در اجتماع عظیم اربعین حسینی جریان هایی وجود دارد که به دنبال منحرف کردن این اجتماع بین المللی هستند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: در مسیر اربعین به ویژه در نجف اشرف، باید مراسمات عزاداری برگزار شود؛ هیأت های انقلابی برای برداشتن بارهای به زمین مانده تلاش کنند و از موازی کاری بپرهیزند.

وی به هماهنگی های انجام شده از سوی هیأت رزمندگان اسلام در ایام اربعین اشاره و اعلام کرد: جامعه ایمانی مشعر با توجه به رسالت‌های خود جمعی از مداحان و سخنرانان توانمند غیرمشهور را هماهنگ کرده تا در مراسمات مورد نیاز به سخنرانی و مداحی بپردازند.

آبفروش هدف دیگر جامعه ایمانی مشعر را افزایش ارتباطات با ملت عراق در قالب هیأت های بین المللی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری مراسمات مشترک به زبان‌های عربی، فارسی، ترکی، اردو، افغانی و لاتین انجام شده است.

وی در پایان از برگزاری نشست بین‌المللی بزرگداشت شهدای مدافع حرم در اربعین سال جاری در عراق خبر داد و یادآور شد: این نشست بین‌المللی با حضور حداکثری زائران اربعین جهت تکریم شهدای مدافع حرم و به زبان‌های مختلف برگزار می شود./840/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات