۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۷۵۲
آیت الله خاتمی:

مراکز نظامی ناموس ملت است/ کسی نگاه چپ کند سیلی می خورد

آیت الله خاتمی با تأکید براینکه هدف آمریکا و سایر دشمنان از بین بردن دین ما است، به تهدیدها و سخنان اخیر ترامپ اشاره کرد و گفت: مراکز نظامی، ناموس یک ملت است و ملت غیوری مانند ملت ایران ناموسش را در اختیار دیگران قرار نخواهد داد.
نشست خبری آیت الله خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در نخستین یادواره استانی شهدای مدفون در بقاع متبرکه خراسان که در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد، گفت: دشمن بیش از سه دهه در حال توطئه علیه نظام اسلامی است و در جریان برجام دیدیم که امریکا چه خیانت بزرگی، مرتکب  شد و با عهدشکنی خود چهره منفورش  بر جهانیان روشن کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «..وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ...» تصریح کرد: امریکا، اروپا و صهیونیزم، دین ما را هدف گرفته اند و داستان هسته ای، حقوق بشر و تروریسم بهانه ای بیش نیست چرا که خودشان در خط مقدم تروریسم و نقض حقوق بشر هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، اراجیف رییس جمهور امریکا نیازی به جواب ندارد اما نیازمند هشیاری و بصیرت است، اظهار کرد: آن ها ابتدا خواستار انجام مذاکره مجدد افزون بر برجام شدند که به حمدالله مسؤولان کشور در پاسخ به عهدشکنی در برجام این درخواست را نپذیرفتند.

ملت ایران اجازه مذاکره بر سر قدرت نظامی اش را نمی دهد

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هدف دیگر دشمن، از بین بردن قدرت دفاعی ایران است در حالی که ما در برجام نامی از قدرت دفاعی ایران نبرده ایم و به فضل خدا این قدرت را خواهیم داشت و ملت ایران اجازه مذاکره در این عرصه را نمی دهد.

وی با تأکید براینکه هر آنچه در دفاع از کشورمان لازم باشد تهیه می کنیم اما سراغ بمب اتمی نخواهیم رفت چرا که دین ما از آن نهی کرده است، افزود: به صراحت به دشمنان می گوییم موشک های بالستیک دوهزار کیلومتری مابرای بازدارندگی شما لازم است تا اگر نگاه چپ به نظم اسلامی داشته باشید تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: رییس جمهور تازه به دوران رسیده امریکا که تصور می کند با تحریم های سرسختانه علیه سپاه پاسداران می تواند این نیروی عظیم را تضعیف کند، بداند که سپاه، مانند همه نیروهای مسلح بازوی پرتوان ملت است.

مراکز نظامی، ناموس یک ملت است

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، افزود: رشد تسلیحات نظامی کشور به کوری چشم دشمن ادامه خواهد یافت و ما با تمام وجود از سپاه و سایر نیروهای مسلح حمایت خواهیم کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، بازرسی از مراکز نظامی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و گفت: ترامپ نمی فهمد مراکز نظامی، ناموس یک ملت است و ملت غیوری مانند ملت ایران ناموسش را در اختیار دیگران قرار  نخواهد داد؛ اگر کسی به این حوزه پا بگذارد سیلی محکمی خواهد خورد.

دشمن شناسی را از شهیدان بیاموزیم/ به خدا دل ببندیم نه ابرقدرت ها

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به دشمن شناسی شهیدان خاطرنشان کرد: کسانی که در مجلس شهیدان حضور پیدا می کنند نیز باید از این بصیرت برخوردار باشند؛ شهیدان از ما انتظار دارند هشیاری خود را حفظ کنیم و در برابر  توطئه های دشمن اعم از امریکا و هم پیمانان او بیدار باشیم.

وی با تأکید براینکه مجلس شهیدان با مجالس اموات عادی تفاوت دارد، ادامه داد: مجلس شهیدان مجلسی هدفمند است و اگر از حاضران بپرسند که با چه هدفی به این مجلس می روید می گویند می آییم تا به شهیدان بگوییم راهتان ادامه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر مقام شهدا و قدر این مجالس را درک کردیم، این مجالس مصداق این فرمایش رهبر معظم انقلاب می شود که فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت بیعت با شهیدان در حفظ نظام اسلامی یادآور شد: پیام شهدا این است که دل به خدا ببندید و به یاری او امیدوار باشید نه اروپا و امریکا که همه هم پیمان هستند.

وی افزود: همان قداستی که شهدای دفاع مقدس و مکه و انقلاب داشتند همان قداست را امروز شهدای مدافع حرم دارند و تجلیلی که امت اسلامی ما از شهید حججی کرد تجلیل از همه شهدای مدافع حرم بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور در این مجلس معنایش این است که با شهیدان بیعت می کنیم که تا آخرین نفر و آخرین نفس و قطره خون از راه و مقامشان پاسداری کنیم./930/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات