۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۶۸۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سختی‌ها و دشواری‌ها هرگز بین عبد و معبود فاصله ایجاد نمی‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان این که عبد انسان سالکی است که هیچ رنج و سختی سبب جدایی او از معبودش نمی‌شود، گفت: سالکان الی الله، ابدی خداوند را دوست دارند و خداوند نیز محبتش به آنان ابدی است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم امروز در حسینیه هدایت گفت: هنگامی که خداوند به عبدش محبت می‌ورزد باب هشت حقیقت را به روی او می‌گشاید.

وی افزود: براساس آیات الهی کسی نمی‌تواند منکر محبت خداوند به عبد شود بنابراین محبت معبود به عبد یک حقیقت است ولی ما از کیفیت آن اطلاعی نداریم همچنین قرآن کریم از محبت عبد به معبود نیز سخن به میان می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه محبت معبود به عبد یک محبت ادامه دار و پیوسته است، ابراز کرد: محبت خداوند به محبوبش یک محبت مقطعی نیست چرا که می‌داند عبدش در مواجهه با سختی‌ها و تنگناها هرگز دست از محبت به معبود برنمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند از همان ازل به محبت عبد و دشمنی برخی از انسانها نسبت به او آگاهی داشته و دارد، اظهار داشت: انسان دارای دو صورت جسمی و روحی دنیوی و اخروی است همچنین از گذشته دارای یک صورت علمی داشته که تنها خداوند از آن مطلع بوده است.

وی افزود: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: خداوند فرشته‌ای را تا روز قیامت مامور ساخته تا از عالم بالا به انسان ندا دهد فرزند به دنیا بیاورید و برای رفتن از دنیا آماده شوید؛ انسان هرگز در این عالم ماندگار نیست. انسان اگر بخواهد کل سلول‌های بدنش را بشمارد باید 3 هزار سال بدون وقفه به شمارش آن بپردازد در حالی که خداوند به همه آنان قبل از خلقت انسان و همه موجودات آگاهی داشته است بنابراین همه امور در نزد خداوند حاضر است و می‌داند کدام بنده نسبت به او محبت خواهد داشت.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: کسانی که از فضای محبت الهی فرار می‌کنند قطعا در دام شیطان گرفتار خواهند شد و خداوند به این مهم نیز از همان ازل آگاهی کامل داشته است. خداوند به کسانی که او را دوست می‌دارند قلبی عطا می‌کند که به عالم غیب متصل شوند برهمین اساس انسان اگر از قلب خود مراقبت نکند از این فیض محروم می‌شود.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: زمانی که عبد در عالم قیامت از قبر بیرون می‌آید خداوند جمع کثیری از فرشتگان را به استقبال او می‌فرستد تا از هر طرف او را زیارت کرده و به بهشت مشایعت کنند این محبت خداوند ثمره استقامت در دین و دغدغه دیندار ماندن انسان مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که عبد انسان سالکی دانست که هیچ رنج و سختی سبب جدایی او از معبودش نمی‌شود، گفت: سالکان الی الله ابدی خداوند را دوست دارند و خداوند نیز محبتش به آنان ابدی است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات